130 let
Generální ředitel pojišťovny Generali Petr Kopecký a obchodní ředitel AC Sparta Praha Michal Viktorin

Generální ředitel pojišťovny Generali Petr Kopecký a obchodní ředitel AC Sparta Praha Michal Viktorin | foto: ČTK

Sparťanský fotbalový stadion se přejmenoval na Generali Arenu

Sport
  •   15:40
PRAHA - Fotbalový stadion pražské Sparty po dvou letech opět mění svůj název. Na Letné budou fanoušci od nadcházející sezony chodit do zmodernizované Generali Areny, která doznala v letní přestávce několika výrazných změn.

Ze stadionu zmizely ploty mezi hrací plochou a hledištěm, diváci se mohou těšit také na dvě zbrusu nové velkoplošné obrazovky a digitální reklamní panely, na kterých poběží během utkání třeba aktuální live kurzy partnera klubu sázkové kanceláře Fortuna.

Sparťané představili pojišťovnu Generali na dnešní tiskové konferenci, kde s ní podepsali tříletou smlouvu. Podle letenského vedení je kontrakt výhodnější, než byla předchozí spolupráce s automobilkou Toyota a finanční skupinou Axa.

"Smlouvu vnímáme jako velký úspěch a posílení našeho partnerského a sponzorského týmu. Když už naše aréna změnila jméno, chtěli jsme, aby to nebyla změna čistě formální, a proto jsme pro diváky připravili několik novinek," řekl obchodní ředitel Sparty Michal Viktorin.

K odstranění plotů mezi hledištěm a hrací plochou došlo na základě přání fanoušků, kteří se mohli k případným změnám vyjádřit na klubovém webu.

"Ptali jsme se příznivců, co by přivítali na stadionu nového. Překvapilo nás, s jakou převahou se diváci vyjádřili pro odstranění bariér. Věříme, že fanoušci budou vnímat tento krok jako přiblížení ke klubu," uvedl sparťanský tiskový mluvčí Ondřej Kasík.

Výrazná změna letenského hlediště s sebou přinese i zvýšená bezpečnostní opatření. "Dlouho jsme tento krok zvažovali. Uvědomujeme si zvýšenou rizikovost při utkáních, ale věříme tomu, že jsme udělali vše pro bezpečnost. Bude posílena pořadatelská služba a nejedná se jen o zvýšení počtu, ale i větší kvalifikovanost. Jsem přesvědčen, že jsme schopni zvládnout blížící se duel Ligy mistrů s Panathinaikosem Atény tak, aby nedošlo k žádným problematickým jevům od fanoušků," řekl Kasík.

Práce na letenském stadionu přitom stále ještě finišují. "Náklady proto ještě nejsou vyčísleny. Co se týče digitalizace stadionu, jde o komplexní spolupráci se společností LG, která se zapojila i sponzorsky. Částka se pohybuje řádově v desítkách milionů, ale je upravená o sponzorský dar, respektive marketingovou spolupráci," dodal Viktorin.

Autor: ČTK