teroristi lezli do letadel, kde je důkladná kontrola, když můžou vyhodit do vzduchu vlak v dvěstěkilometrové rychlosti a napáchají škody ještě daleko větší. A ještě jedna věc mě napadá: Na tom místě je povolená rychlost 80km/h. Nicméně trať je určitě dimenzovaná na daleko větší rychlost. Mě se nějak nezdá, že by ten vlak skutečně vylétl z kolejí odstředivou silou. Navíc se domnívám, jak už tady bylo psáno, že rychlovlaky mají nějaký systém zabezpečení, který nenechává všechno jen na liském faktoru. Včera v rádiu taky nějaký expert říkal, že Španělsko má snad nejmodernější dráhy v Evropě.
Na tom vieu to vypadá, jako kdyby lokomotiva začala brzdit a ty zadní vozy ne a vytlačili vůz za lokomotivou z tratě.
který může vézt stovky lidí a stojí velkou spoustu peněz, se svěří pouze člověku, který je příčetný. Jak vidět, tak to neplatí - podobně jako u mnohatunových kamionů, které jezdí po našich silnicích a dálnicích a které někdy zcela evidentně také řídí naprostí bezmozci.
Hlava mi to neberie, ako môže systém navrhnutý pre takéto superrýchle vlaky strojvodcovi vôbec dovoliť, aby išiel dvojnásobnou rýchlosťou.
Lietadlá majú počítače, ktoré sú zálohované a každý beží na inom operačnom systéme. Keď zlyhá jeden systém, automaticky prevezme riadenie iný - nezávislý na tom prvom. Po zlyhaní druhého nastupuje tretí, A keď zlyhá elektronika, zostáva ešte ovládanie lietadla hydraulikou.
To je taký problém zaviesť podobný systém u superrýchlych vlakov? Keď zlyhá strojvodca, tak vlak pribrzdí automatický systém. Keď zlyhá ten, tak nastúpi systém záložný. Keď aj ten zlyhá, tak sa vlak môže dať ovládať na diaľku z nejakého centra.
Mám v aute GPS za 100 € a to mi píše pomerne presne, kde môžem ísť akou rýchlosťou. A keď ju prekročím, zapípa. To je taký problém urobiť to isté pre vlaky a prepojiť to s automatickým brzdením?
Vsaďte se, že bude ve zprávách investigativní reportáž z Posázavského Pacifiku, jak tam jede o 5 km/h rychleji......