Přečtěte si taky názor druhé strany
http://prateleprirody.com/pracovni.php?rub=1&dir=1&txt=1
Zatímco dříve bývalo zvykem dát prostor také druhé straně, dnes se vrací praxe citování "státních činitelů" s okrajovou poznámkou "ekologové jsou proti". Je to pokus o vymývání mozků a je smutné, že na tom asistuje také Česká tisková kanclelář.
A to pomíjíme skutečnost, že turné ministra dopravy po krajích ČR, kde všude slibuje všechno, je zjevný začátek jeho předvolební kampaně.
Dále si můžete přečít "agenturní" zprávu s vepsanými poznámkami a komentářem. Bohužel prakticky každá věta je na polemiku.
ČTK: "Jez na Labi v Děčíně se má začít stavět v roce 2007."
PP: Termín je nereálný. Dokumentace EIA má být hotova až na podzim r. 2006 a teprve pak bude dána k připomínkám veřejnosti a posouzení. Pokud by záměr získal souhlasné stanovisko (lze čekat nejdříve na jaře 2007, reálně spíše později), pak bude investor žádat o výjimku. Získá-li ji (léto 2007), požádá o územní povolení. Pokud by vše šlo jako na másle, získal by jej nejdříve na přelomu let 2007 a 2008. Teprve pak by začalo stavební řízení, které by mohlo skončit nejdříve v druhé polovině roku 2008 (reálně spíše později). Pokud by investor ve všech žádostech uspěl, začít stavět by mohl nejdříve v roce 2009. (Zkušenost s D8 však napovídá, že i to je optimistický odhad. Realističtější by bylo mluvit o letech 2010 až 2012.) To ovšem ministr dopravy velmi dobře ví a vypouštění zcela nereálných termínů lze proto hodnotit jako jasný nátlak na rezort ochrany přírody. Až se nereálné termíny nestihnou, budeme obviňováni ze "zdržování".
ČTK: "Celkem 85 procent nákladů na stavbu chce stát získat z Evropské unie, novinářům to dnes v Ústí nad Labem řekl ministr dopravy Milan Šimonovský."
PP: Jelikož jde o velmi kontroverzní stavbu v lokalitě, která měla být vyhlášena jako území soustavy NATURA 2000, lze o získání prostředků z EU velmi silně pochybovat. Ministr musí vědět, že pravděpodobnost finanční podpory EU je mizivá, opět se však v předvolebním klání ne