Neděle 3. listopadu 2024, svátek má Hubert
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

‚Moskva v roce 2043? Pustina zničená Ukrajinci, islamisty a homosexuály‘

Svět

  10:05
„Liberální peklo“ plné gayů, o které svádějí tvrdé boje „fašistické bestie, islámští fanatici a ukrajinští revanšisté“ a jejž nakonec srovnají se zemí jaderné zbraně. Tak popisuje Moskvu v roce 2043 novela „Mašo a medvědi“, jejímž autorem je mluvčí ruské pravoslavné církve Vsevolod Čaplin. Vlivný duchovní se chopil pera ve snaze varovat Rusy před příklonem k dekadentním „ultra-liberálním hodnotám“.

Vsevolod Čaplin, mluvčí ruské pravoslavné církve a blízký poradce patriarchy Kirilla. foto: TwitterReprofoto

Totalitní systém postavený na zvrácených hodnotách do absurdních rozměrů vyhnaného liberalismu, který ruskou populaci zotročuje rigidními zákony a jakékoli oponenty nemilosrdně trestá. Tak vypadá moskevský režim v roce 2043 na stránkách novely „Mašo a medvědi“.

Nedobrovolná eutanázie a veganské snídaně

Tíživá dystopie čtenáře nešetří už v prvních odstavcích. „Tiskový tajemník prezidenta Moskevské konfederace a Shromáždění revolučních vůdců Tašo Pim varoval, že lidé, kteří se nepodřídí novému zákonu postihujícímu netolerantní myšlení, budou podrobeni nedobrovolné eutanazii. V okolí Balašichy (město v Moskevské oblasti, pozn.red.) byl zadržen nacistický špion z takzvané armády svobodného Ruska. Špion tvrdí, že měl namířeno na pohřeb své matky. Fašistu čeká soud a pravděpodobně také likvidace,“ dočte se hned na úvod ve zprávách hlavní hrdina Mašo (celý text novely k dispozici zde).  

K TÉMATU:

Ostrá slova z nejvyšších míst následně vystřídá reklama na „nový generátor štěstí HaHaHa 25.0! Za dva týdny změnilo toto zařízení životy milionů!“ Vítejte v budoucnosti ruské metropole, v jejíchž ulicích v roce 2043 defilují homosexuálové a transgender úředníci, jíž vládne sexuální bezuzdnost a veganské snídaně a která, navzdory úporným snahám autoritářské vlády opírajícím se o africké legionáře s dredy na hlavě, tone v chaosu. 

„Ultra-liberální“ režim, který se moci chopil během „Velké sexuálně-demokratické revoluce“, bojuje o kontrolu nad fiktivní Moskevskou konfederací s islamisty z Kavkazu, ukrajinskými nacionalisty a těmi, jež sám nazývá „fašisty“, tedy Ruskou osvobozeneckou armádou. Krvavá válka vyústí v apokalypsu: ke slovu se nakonec dostane jaderný arzenál, který Moskvu promění v nehostinnou pustinu.

Liberální peklo

Pod pozoruhodným literárním dílem je podepsán jistý Áron Šemajer. Za židovským pseudonymem se však ve skutečnosti skrývá Vsevolod Čaplin, známá tvář ruské pravoslavné církve a blízký poradce jejího patriarchy Kirilla. Z rozhovoru, který Čaplin poskytl listu Nezavisnaja gazeta, vyplývá, že vlivný duchovní na čtenářovu interpretaci nespoléhá - aby nedošlo k mýlce, raději se vysvětlování chopil sám.

Temným vyprávěním chtěl prý naznačit, „co by se mohlo stát v roce 2043, pokud budeme nadále následovat ultra-liberální hodnoty až do slepé uličky. Tyto hodnoty nemohou vést k ničemu jinému než k totalitarismu a mohou být přijímány pouze pod ostrou informační kampaní a politickým tlakem, proto jsem vykreslil tento obraz liberálního pekla.“ Pokud se Rusko neodvrátí od „diktátu pseudohodnot“, katastrofa bude nevyhnutelná, soudí Čaplin.

Mluvčí ruské církve nicméně uklidňuje, že nic není ztraceno: „stoupenci totalitního liberalismu ovládají pouze malé území, v podstatě jen Moskvu, a jsou to zahraniční žoldáci, kteří svou sílu čerpají z jaderných zbraní. To jim ale nepomůže, protože společnost, jež žije pod zákonem smrti, nikdy nepřežije,“ konejší znepokojené čtenáře. 

Ruská mise

Čaplin v souladu s ruskou duchovní tradicí zastává ideu takzvaného třetího Říma, tedy myšlenkovou koncepci, která Moskvu (a s ní i Rusko) považuje za nositele pochodně křesťanské civilizace (linie Řím - Konstantinopol - Moskva). „Rusko je třetí Řím,“ potvrdil v rozhovoru pro server Religare.ru. „Rusko je jediným centrem nezotročené křesťanské civilizace. Takže naše vlastenectví není šovinismus ani volání krve... Je to v prvé řadě pochopení důležitosti naší křesťanské mise - mise, kvůli níž, jak jsem přesvědčen, se náš lid ocitl na této zemi.“

„Mašo a medvědi“ není Čaplinovým debutem, připomíná stanice Svobodná Evropa, která na bizarní e-novelu na svých webových stránkách upozornila. Pravoslavný duchovní brousí svůj literární talent už dvě desítky let. Nedávno ho uplatnil například v příručce, v níž církev instruuje imigranty ohledně zásad slušného chování. Lidé, kteří míří do Ruské federace, by se podle ní měli vyvarovat příliš hlasitého hovoru či hudby, vytváření tlačenic, výrazného mávání rukama a především agresivního chování - výhrůžek či užívání hrubé síly.

V posledních měsících na sebe Čaplin upozornil také kritikou reklamní kampaně, jež Rusy lákala do kin na filmovou adaptaci Tolkienova Hobita. Znelíbila se mu instalací, která používala motiv ohnivého oka, pro fanoušky Jacksonových snímků snadno rozpoznatelné ztělesnění arcizloducha Saurona. Čaplin mezi ně podle všeho nepatří: „Sauronovo oko“ ho pobouřilo jako nepřípustný „démonický symbol“.

Otestujte jemné nosní spreje STÉRIMAR Baby
Otestujte jemné nosní spreje STÉRIMAR Baby

Chcete chránit své děťátko před nachlazením a ucpaným nosíkem? Nebo se už s nepříjemnou rýmou potýká? Zapojte se do testování se STÉRIMAR™ Baby a...