V provincii Sindh narazil expresní vlak do jiné soupravy, která krátce předtím vykolejila. Oba vlaky vezly dohromady asi 1100 cestujících. Úřady se snažily sehnat těžké stroje, aby pomohly s vyproštěním lidí uvězněných ve vracích vagonů. Tato technika však podle místních médií dorazila až více než 15 hodin po neštěstí.
Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvNaděje, že se podaří ještě najít někoho živého, podle záchranářů rychle klesá. Nicméně prohledávání trosek stále pokračuje. Na místo bylo také dopraveno osvětlení, které umožní pracovat v případě nutnosti i během nadcházející noci.
Mrtvé a zraněné pasažéry odvážely do blízkých nemocnic záchranáři, příslušníci policie, ale i místní obyvatelé. Na místo dorazili také vojáci. Podle některých odhadů je část zraněných v kritickém stavu.
Příčina vykolejení vlaku a následné srážky zatím není jasná. Ajdžaz Ahmad, strojvedoucí expresu, který narazil do vykolejeného vlaku, řekl pákistánské televizní stanici Geo News, že když uviděl vykolejenou soupravu, snažil se ze všech sil brzdit, ale nepodařilo se mu expres zastavit včas. Jak dokázal srážku přežít, nevysvětlil.
Představitel místních úřadů podle agentury AP upřesnil, že nejprve kolem 03:30 místního času (půl hodiny po půlnoci SELČ) vykolejil jeden vlakový expres. Další expresní souprava do něj pak narazila o několik minut později.
V Pákistánu, kde je údržbě dopravního značení a tratí věnována malá pozornost, nejsou podobné nehody výjimkou, uvedla AP. V roce 1990 narazil přeplněný osobní vlak v jižním Pákistánu do stojícího nákladního vlaku. Při nejhorším železničním neštěstí v dějinách země zahynulo 210 lidí.