Podle soudců Sylvie Zimmermanové and Yanna Danielle by bylo vytažení obětí nehody za těchto podmínek pro rodiny pozůstalých traumatické. "Abychom zachovali jejich důstojnost a z úcty k rodinám, které pro ně truchlí, neměly by být ostatky vyzvednuty," cituje soudce deník The Telegraph. Podle nich stačí identifikovat dvě vytažená těla.
Psali jsme: |
Těla až sta obětí, stále připoutaná k sedačkám, tak zřejmě zůstanou už navždy ve vraku letadla na dně oceánu. Záběry průzkumné kamery ukázaly, že se zatím téměř nerozložila. Podle odborníků díky chladu, temnotě a tlaku, který panuje v téměř čtyřkilometrové hloubce Atlantiku.
Ukázalo se však, že cestu na hladinu nevydrží. Obě dvě akce francouzského pátracího týmu dopadly stejně. Cestou vzhůru se těla obětí nehody v teplejší vodě a silnějších proudech rozpadla.
Budou to už dva rokyLetoun Airbus A330 havaroval 1. června 2009 na cestě z Ria de Janeiro do Paříže nad Atlantským oceánem. Bezprostředně po neštěstí byly vyloveny jen některé části stroje a těla asi 50 pasažérů, která plavala na hladině oceánu. Nezvěstných zůstalo 178 osob, z nichž asi stovka se nachází uvnitř trupu letadla nebo mezi troskami v okolí. Trosky stroje byly nalezeny až začátkem letošního dubna. Jsou v hloubce 3900 metrů na ploše 600 krát 200 metrů. |
Experti nyní zkoumají před pár dny nalezené černé skříňky, které zaznamenávají parametry letu a rozhovory v pilotní kabině a které by mohly objasnit dosud nevysvětlenou příčinu katastrofy.
Čtěte také: |