130 let

Diskuze

Tvrdý klientelismus jako odměna za 500 miliard z Bruselu

Smysl a přínosy evropské integrace kazí strukturální fondy, píše Lukáš Wagenknecht.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

22. 11. 2013 13:52
Problémem EU a ČR v kontextu EU
nejsou ani tak strukutrální fondy, i když samozřejmě je pravda, že v ČR byly hlavně pro programovací období 2007 až 2013 nastaveny  nesmyslně  složitě, což vedlo a vede k masívní korupci při řízení projektů a veřejných zakázakách realizovaných v souvislosti s těmito projekty.  Za tento stav  můžeme poděkovat momentálně se ke korytům deroucím socanským vepřům, kteří v době vyjednávání a nastavování  tohoto programovacího období byli u moci. Při jednom můžeme oranžovým idiotům poděkovat i za tu zhovadilost jménem reforma veřejné správy, díky které si vědecké instituce a vysoké školy na území města Prahy (tedy většina vědy, která se dělá v ČR) nesáhla a nesáhne na peníze z EU, nebo jen ve velmi omezené míře.  I když je to smutné a varující tak tohle skutečně není hlavní problém který ČR s EU má. Hlavní malér, co malér katastrofa, kterou ČR musí díky EU (a díky socany zhovadile vyjednaným vstupním podmínkám) řešit jsou regulace v oblasti energetiky, tj. magoření EU s uhlíkovým odpustky a dotováním tzv. oze a regulace v oblasti zemědělství, tj. tzv. společná zemědělská politika, jejíž socanská aplikace na české zemědělství vedla k destrukci tohoto zemědělství, evropská hysterie v oblasti moderních zemědlských technologií jako GMO, která vrací evropské (a české) zemědělství ve srovnání se světem do středověku. To, že socani přistoupili na tyto pitomosti (musím se velmi ovládat abych nepoužil silnější výraz) ČR poškozují extrémně.
0 0
možnosti

Wagenknecht Lukas

21. 11. 2013 10:56
V něčem máte pravdu, v něčem
V něčem máte pravdu, v něčem ne. Selhaly všechny prvky implementace. Ale ROPy určitě nejsou v pořádku, žádný čistý štít. Pravda je, že je hodně co měnit.
0 0
možnosti

Svjiri

21. 11. 2013 11:57
Hmm, něco takového jsem čekal
Hmm, něco takového jsem čekal - všechny prvky selhaly, všichni jsou vinni. Čistý štít je možná nadnesený, ale ROPy rozhodně mají menší máslo na hlavě než ministerstva (a naopak - bohužel - médii a panem Kalouskem nasazenou i větší psí hlavu, než by si zasloužily). Na ROPech je i vidět  politická zodpovědnost (Výbor Regionální rady je složen z krajských zastupitelů, zpravidla i radních), takže lze někoho obvinit či obžalovat (např. Šulce), na TOPech není nikdo za nic zodpovědný (ministr? ten přece jen podepisuje...) a dělá se totéž, ale v mnohem větším. Je hodně co změnit, ale hlavně v centrální státní správě. Může tomu Váš think tank nějak napomoci?
0 0
možnosti

Svaty

21. 11. 2013 9:40
Díky za faktickou poznámku,
Díky za faktickou poznámku, oni to nejsou zas až takoví nazdárci, asi neměli s lidmi našeho ražení předtím zkušenost. Jsem rád, že se poučili:-)
0 0
možnosti

Wagenknecht Lukas

21. 11. 2013 9:19
máte pravdu
Souhlasím s Vašimi komentáři, obě cesty jsou potřeba realizovat současně. Jak v Praze, tak i v Bruselu. U nás je potřeba nastavit transparentní vnitřní řídící a kontrolní systém, což se snažím prosadit posledních pět let bez viditelného zájmu politiků. V bruselu potom musíme vyvinout tlak, aby nenechal schvalovat zbytečné projekty, k čemuž došlo v minulém období. Ty ať si mafiánští bossové platí ze svého. V Bruselu nemá cenu strkat hlavu do písku, to je krátkozraké. Právě naopak.
0 0
možnosti

Svaty

21. 11. 2013 9:33
Naše pozice je dosti špatná.
Naše pozice je dosti špatná. Nedivil bych se, kdyby nám i tu dobrou snahu někdo omlátil o hlavu.Zatím jsme se chovali jako rozmazlení fracci. Poslali nám hrst sladkostí abychom si je rozdělili. Pár jedinců je rozkradlo a teď křičí, že EU nepotřebujeme a že je zbytečná a že nás korumpuje. Nejdřív musíme sami dospět. Vyházet maloměšťácké zloděje typu  Klaus a jeho pohrobci atd.Kdyby Váš článek byl v duchu zaměťme si před vlastním prahem a hurá to vylepšovat do Bruselu, neměl bych proti tomu vůbec nic.Zkuste příště řešit např zemědělské dotace, to je věc, která je úplně mimo realitu a je to v EU největší zrůdnost. Na toto téma napište článek jak je kůli tomu EU špatná a jak je to tam potřeba změnit a já Vám to podepíšu.Btw když jste auditor, nechtěl byste se zabývat úlohou externích auditů i velkých poradenských firem na marasmu u nás? Krytí zlodějen apod? To je pěkné téma.Jinak máte můj respekt, že jste vařejně vystoupil. To chce odvahu.
0 0
možnosti

Svaty

21. 11. 2013 9:01
Podívejte jsou dvě
Podívejte jsou dvě možnosti.1. Pokud je Evropská komise mírnější, je potřeba nastavit správné kontrolní mechanismy u nás. Těžko předpokládát, že se celá koncepce se bude měnit kůli ČR (ikdyž je možné že jsme tak ostrašující příklad, že to tak bude). Zároveň ale EK potvrdila, že u nás v podstatě žádné kontrolní mechanismy nejsou (i díky nejlepšímu ministru financí) a naznačila, že nebude zcela vše tolerovat. My jsme porušili v podstatě i ty nejmírnější regule co tam mají. Jistě si jako auditor jste schopen představit jaké je zjištění, že u nás probíhala neúčelná a nefunkční kontrola, která měla pouze zakrýt reálný stav. (asi jako v DPP)2. Nebo opravdu je potřeba apelovat na české europoslance aby šli do parlamentu s tím, aby EK přitvrdila, že my sami si nejsme schopni sami sebe ošéfovat abychom si to nerozradli. Výsledkem by bylou pouze to, že by byly vyšší zpětné korekce a zlodějiny by se financovaly ze státního rozpočtu. Nemyslím si, že by vymizely. Není to jen další naše ostuda?Netvrdím, že je to všude úplně v pořádku, ale my jsme se sami dostali svým chováním mezi mafiánskou Italii a Rumunsko. Ano máte pravdu, že je docela široká benevolence ve využití fondů a vytváření programů. Bohužel o to zralejší úvahu a kontrolu to vyžaduje po členských zemích. Pokud bychom nebyli dobytek, tak bychom ty problémy neměli.Teď je to pouze na nás abychom ukázali, že dospíváme. Pokud opravdu dojde k tomu, že EK přitvrdí kůli nám (doufejme že ne selektivně pouze na nás), tak to bude pouze naše další ostuda.Svá práva musíme uplatňovat a vynocovat si na námi volených zástupcích hlavně tady v ČR. Dosadit slušné lidi s morální integritou.Btw malá ukázka jak to u nás vypadá. Propojení moci zákonodárné, výkonné a soudní s mafií.http://zpravy.idnes.cz/propojeni-vetvi-v-kauze-nagyova-daa-/domaci.aspx?c=A131120_205226_domaci_zthttp://www.novinky.cz/krimi/319880-policie-podezira-dustojnika-ze-varoval-rittiga-a-dalsi-pred-domovni-prohlidkou.html ;
0 0
možnosti

Svaty

21. 11. 2013 7:32
My jsme zase jednou
My jsme zase jednou papežtější než papež. Když se tady budoval socialismus tak jsme museli být ti nejhorlivější a zavírat obchůdky i malým živnostníkům a likvidovat všechny i drobné podnikatele. Proč? Protože jsme maloněšťáčtí blbečci, co si nevidí ani na špičku vlastního nosu.Ano je pravda, že příležitost dělá zloděje. Ano EU nám sem v rámci strukturálních fondů posílá nejen vše, co my do EU platíme, ale také něco navíc, protože HDP na hlavu nedosahovalo úrovně zbylých zemí EU. Ano může se zdát, že jsou to snadné peníze. EU sem ty peníze neposílá proto, aby je tady rozkradli vechsláci typu Housky nebo Rittiga, ale aby se zvýšila životní úroveň, kvalita života a konkurenceschopnost naší země. To, že to tady někdo pojal tak, že je to alternativa ke státnímu rozpočtu a že je potřeba je pořádně rozkrást, to je bohužel zcela náš problém. Jediné co se stalo bylo to, že se kromě celostátních bosů, kteří žijí z ministerstev a státního rozpočtu, ještě vytvořili regionální bossové. Regionální bossové s menší inteligencí a většími mafiánskými praktikami jsou holt víc vidět a chtějí ovládat i vedení.Logika typu zloděj křičí, že ho nakradené peníze korumpují je dost zvrácená. Ty peníze akorát ukázali kvalitu naší demokracie a naší morální integritu. Vážím si Vás za DPP, ale tento článek je pro mne zklamáním.
0 0
možnosti

Wagenknecht Lukas

21. 11. 2013 8:59
děkuji za komentář
Dobrý den, děkuji za Váš komentář. Chtěl jsem vyprovokovat debatu a uvažování nad tím, že evropské fondy nejsou evropská unie. Já osobně jsem zastáncem hlubší integrace co nejdříve, nelíbí se mi český alibismus. Ať je klidně evropská federace. Také máte pravdu, že chyba je především u nás, kde se peníze neefektivně utrácejí za hlouposti. Ale stejně tak je potřeba důsledně  vyžadovat od Evropské komise, aby takové jednání nepřipustila. Jsou to peníze z jejího rozpočtu, proto si může dupnout. Hlavní tlak bychom měli sami vyvinout na Evropský parlament, aby pohlídal Evropskou komisi. Ale určitě u nás nejsou všichni občané zloději, kteří křičí chyťte zlodějě. Musíme všichni pochopit, že jsme občané evropské unie a začít svá práva uplatňovat u našich europoslanců. Bez toho opravdu dojdeme za sedm let do stejné situace. Ještě bych doplnil, že toto téma zviditelňuji proto, že právě nyní se dá ještě něco udělat. Úředníci připravují příští programovací období. Za půl roku už bude pozdě. Je potřeba o smyslu strukturálních fondů diskutovat a nedopustit opakování stejných chyb. Kdyby se naplánovalo postavit R35, šestiproudovou D1, systémově řešit mateřské školky a učiliště, postavit čističky odpadních vod, bude to veliký přínos. Ale pokud se budou stavět golfová hřiště a hotely, pak opravdu strukturální fondy podpoří klientelismus. Je to jenom na nás. Musíme tlačit české poslance i ty evropské. To je hlavní vzkaz článku.
0 0
možnosti

Franta Novak

20. 11. 2013 23:48
Bohuzel jste mimo
Je jasne ze nevyčerpame sto až dvěstě miliard, potom bude pozice zaporna. Co se tyka rozpoctu je to čarovani s čísly a je nepodstatne, jestli jsou penize v kapitole MD nebo v narodnim fondu. To, že se kontrolují EU peníze jinak než národní je také hrůza a vůbec bych to nevnímal jako pozitivum.  Jsou to všechno peníze na dotace. Ale to je hlavně selhání našich mafií prorostlých politiků. Ale urcitě je pozitivni, ze jsme v unii, jenom dotace zrušit.
0 0
možnosti

Svaty

21. 11. 2013 7:14
To, že bude pozice záporná je
To, že bude pozice záporná je ale čistě náš problém. Po 89 byl a stále je obrovský deficit ve strukturálních projektech a kvalitě životního prostředí. To, že jsme ty peníze rozkradli namísto toho, abychom je využili, a vše nastavili tak, aby mohlo jít minimálně 10% do stranických kas to je čistě náš problém.Evropská unie není rozhodně nějaký úžasný projekt, stačí se podívat na zemědělskou politiku nicméně my bychom bez ní těžko mohli fungovat. Podmínky jsou jasné a to, že my se necháme opít vidinou relatině jednoduchého přísunu peněz je náš problém.
0 0
možnosti

Franta Novak

20. 11. 2013 19:10
Dobrý článek
Jasný popis reality. Opravil bych, že dostaneme 560 miliard, ale jinak je to všechno pravda. Politické mafie už brousí další možnost jak se napakovat. Evropská komise by měla pořádně hlídat a nezavírat oči.
0 0
možnosti
EU potřebujeme pro právní stabilitu,fondy vem čert,si je i bere
Zpátky do Ústí. Je šokující, že na hejtmanství FURT jméno spojené s tunely minulosti, přitom úmyslná nehospodárnost absolutně prokazatelná. Ale asi se musí sloužit do posledního heknutí, kdo by vypadl z kola, hodili by mu to na krk nebo by si ho našel nějaký zaplacený kavkazký profesionál s mrazivým klidem počítající i s potřebou plachty, aby okolí nešokováno a on se biologicky třeba jen pachově nepoškodil odtažením kadaveru. Jak se operuje? Např. vlastník ZZ je roky šikanován, že neopravuje svěřený majetek. Brání se, že nemá na spoluúčast, natož na opravy celé, neb kulturní památka je z principu ztrátová, leda by tam byl hampejz nebo večírky nějakých "demokratů". Tak je správa dotlačena do pronájmu připravené smečce kryté komunální sférou. Hned je i dluh na spoluúčast, hned je dotace, mercedesy se jen míhají, inu konečně životní úroveň, když i polír má pořádné auto. Zástupce vlastníka  odříznut, nedostane ani kopie dokumentů, maximálně se po něm chtějí plné moci. Brzy nezákonnosti, státní úřady dezertují, jeden za druhým. Oprava vstkutku odborná, nalezený kamenický prvek jeden z nejstarších v čechách odhozen do sutě. Na stavbě nelze nikoho zastihnout, nelze se nikam dovolat, adresy nefungují...  Veselá až faktura, desetinásobek provedené práce, navíc mnohé firmy dělají i levněji, ale budiž, když se dělí úlovek, jsou poblíž největší hyeny. Roky běží..., a tu střílečka, jen naprostý ignorant a lhář by mohl být překvapen. Proč ? Když před zodpovědnými zpochybňováno ono "investování", zástupce vlastníka poučen, že dotace má sociální význam, stmelí lidi, zaktivizuje lokalitu. (Zedníci tam byli obvykle jen na skok, jen večer, když jim něco někde vypadlo, z místních jen pan obchodník, jen prodával materiál.)  Tak si ten klondajk užijte co se do vás vejde, ještě budete Henlajna špendlíčkem vyhrabovat.
0 0
možnosti

Starej Jakub

20. 11. 2013 18:26
Poslali nám peníze a my jsme je rozkradli.
Zpropadený Brusel :-)Tenhle článek se moc nepovedl.Možná by mohla ČP zkusit napsat o tom, kde se v EU rozkradlo z fondů nejvíce (bylo to v ČR), kolik to bylo, jak je to možné a kdo na to přišel (auditoři z Bruselu). Jestli se v ČR rozjelo trestní stíhání; jestliže ano, tak koho, a jestliže ne, tak proč.Investigativní novinařina je ČP výborná, nebylo by tohle zajímavé téma?Možná by se do toho mohl pustit autor tohoto článku?
0 0
možnosti

Franta Novak

20. 11. 2013 19:13
Krade se všude
u nás je to ale mnohem brutálnější. Podle mě není potřeba nic investigativně zjišťovat. Stačí google. Ale ten článek píše o něčem jiném, upozorňuje podle mě na to, že se nemáme koukat na minulost ale řešit budoucnost.
0 0
možnosti
  • Vybrali jsme pro Vás