Na šestý ročník Fashionclah, který se konal v polovině června v Maastrichtu se sjelo více než 100 designérů z 30 zemí světa, aby tam ukázali svoje nejnovější kreace široké veřejnosti i profesionálům z oblasti módního průmyslu.
Bývalá hala známé keramické továrny Mosa se opět na pár dnů přeměnila ve výstavní a přehlídkový prostor a s módou se mohli náštěvníci potkat téměř na každém kroku i ve středu města, například díky množství pop-up shopů.
Umění stárnout s módou
Zvoleným tématem letošního ročníku byl věk a umění stárnout. Móda totiž nabízí mnoho způsobů, jak prolomit hranice stereotypů vztahujících se k věku. „Je to současné téma týkající se nás všech a Fashionclash ukázal, jak mnohovrstevné toto téma může být,“ řekl Branko Popovič, jeden ze tří zakladatelů a organizátorů festivalu Fashionclash. „Chtěli jsme ukázat stěžejní roli umění a designu právě v procesu boření hranic a předsudků týkajících se tématu věku a stáří.“
Inspirací pro tento motiv byl projekt (Old)Fashioned(ed), který vznikl ve spolupráci s festivalem tance Nederlandse Dansdagen, jehož další ročník se bude konat začátkem října právě v Maastrichtu. Návštěvníci Fashionclash ale již teď mohli zhlédnout taneční módní show v provedení tanečnic od 65 do 80 let. „Právě dámy v tomto věku jsou častými klientkami mladých módních návrhářů,“ podotkl Branko Popovič.
Projekt VERWEVEN od Niny Willems zase nabídl divákům historii obyčejných lidí za kulisou jejich oblečení. Autorka požádala 5 žen různých generací , aby odkryly svůj šatník a sdílely svoje pocity, dojmy a názory na módu. Současně vyzvala 5 mladých designérek, aby každé z nich vytvořily outfit na základě jejich osobního příběhu. Výsledek byl překvapující.
České návrhářky překvapily a zaujaly
České návrhářky Petra Ptáčková a Hana Frišonsová, které jsou již pravidelnými nadšenými účastnicemi této akce, měly obě svoji vlastní přehlídku. Petra Ptáčková předvedla další snovou kolekci Dinner in the Abbey Mountains, která měla premiéru na Fashion Week v Madridu a sklidila s ní velký úspěch. Hana Frišonsová se prezentovala s kolekcí Futurehero.
„Obě tyto show byly naprosto skvělé, plné energie,“ nešetřil chválou Branko Popovič. „Zvlášť nás překvapila Hana Frišonsová, její práce s materiálem je úžasná,“ dodal.
Fashionclash je hlavně o setkávání
Fashionclash je inspirující festival, který zahrnuje přehlídky, výstavy, divadelní taneční představení, přednášky, filmovéprojekce, pop-up shops a jiné akce točící se kolem módy. Cílem festivalu je dávat dohromady mladé nadějné designéry v různých disciplínách módy a dát jim příležitost, aby ukázali svoje práce před širokou veřejností i profesionály. Nezanedbatelným přínosem je ale setkávání a navázání kontaktů v přátelské atmosféře festivalu.
Fashionclash je celkem skromná, ale velmi dobře zorganizovaná akce s velkým mediálním pokrytím, které se dostává podpory i ze strany města. Protože, jak uvedl primátor Onno Hoes při zahájení festivalu: „Maastricht má ambici stát se nejen nizozemským, ale i evropským městem módy.“ I díky takovým akcím jako je Fashionclash se mu to může podařit.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |