Je opravdu zvláštní,
že projektanta a dozora si zatím nikdo veřejně do huby nebral. A to dokonce ani zhotovitel Eurovia, pro kterou je to možná obrana, ti jenom řekli, že investor jim "víceméně nařídil" použít nevhodný materiál, puntík. Samozřejmě že jsou to do médií zatím jenom náznaky.
Pokud se ale křičí dokonce i o tom, že předmět veřejné zakázky mnohamiliardové hodnoty je nutno zbourat, tak by skutečně jeden čekal, že se najde novinář, který z ministra dostane základní informaci o tom, jak to vypadá s odpovědností projekanta, potažmo samotného zadavatele. Ministr by to zase měl umět říct kulantně, ale není důvod dělat z toho státní tajemství. Beztak lidí, kteří mají představu, jak to asi tak zhruba je, musí být dost a je divné, že to "dobře infomované zdroje, které nechtějí být jmenovány" dávno nevyžvanily.
Druhá věc je, že Eurovia má možná problém i tak, protože se dá čekat, že jí do smlouvy napsali něco o tom, jak musí s odbornou péčí zkontrolovat projekt a předepsané materiály a upozornit na všechny nedopstatky. Ostatně pokud jsou do podloží dálnice skutečně navezeny stovky tun natolik nevhodného materiálu, tak na to nebylo potřeba nositelů Nobelovy ceny ani Sherlocků Holmesů. Stačil by pečlivý doktor Watson vybavený příslušnými tabulkami:-) Proč teda o tom neslyšíme víc ? Že by snad ten nevhodný matroš byl o něco málo levnější ?