130 let

Diskuze

Zvlnění na dálnici D3! Vada, či běžný jev?

Projektanti tvrdí, že zvlnění vozovky nad rybníkem Koberný je dáno typem konstrukce mostu a časem se srovná. ŘSD je rezervovanější.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH
Můžou za to chamtivý zlatokopové.
Ale už po nich jdou a spravedlnosti stejně neujdou...
0 0
možnosti
PM
Vlní se i moře
Představa pevnosti sluší tak soudruhům, co překvapeni, že "se chybička vloudila". Žel je to obecný omyl betonového myšlení, vlní se i pancíř tanku, tak, jej netřeba prostřelit, stačí rozkmitat, a osádka je nadranc. Proto civilizovaný svět již v antice přešel ke konstrukcím dynamickým, tekutost nejen započítal, ale i využil. Tak kvádry v Baalbeku (hanebné čertovské místo zvrhlým pohanským chrámem) , zřejmě pro časté třesení země, ponechány bez malty, jejich skluz je ponechá nam místě. Jen musí být větší, aby setrvačnost mohla fungovat. Tak jsem kdysi se pokoušel zkoumat opuštěné balkánské město po zemětřesení, románské stavby v klidu, odpadlo jen to pozdější, levné, pohodlné. Umíme stavět na permafrostu (povrch roztává co rok), na písku, na čemkoliv. Jen ne na fantaziích třeba politiků, co to rozpočtují. Místo dálnice v českém prostředí bohatě stačí francouzské 3 pruhy vedle sebe, jen prostřední čáry se mění, tu předjíždí jedna strana, tu strana druhá. Ovšem odpovídající rychlost, konečně není kam spěchat, pokud si někdo nehraje na závodníka, stejně potom čumí do televize.  Při nehodě je to průchodnější než dálnice, kde auta do protisměru také neumíme, natož je nechat otočit se. V noci dálnice širokodaleko prázdné, to pochopitelno v komunistickém rusku, kde nebyly žárovky, ale pro zdravého člověka je denní doba okrajová věc. Konečně stejně, si myslím podle sledovanosti, potom čumí do té bedny i potmě.
0 0
možnosti
J

Janh

21. 8. 2013 11:35
Jistě, běžný jev...Úsek D3
Jistě, běžný jev...Úsek D3 jsem si projel asi týden po otevření. Celá vozovka je nerovná, auto neustále v horizontálním i vertikálním pohybu. Samozřejmě, jemně, ale přece (ne, nemám plečku...).Je zajímavé, že jinde se s tím nesetkám. V srpnu jsem najezdil po Itálii 3500 km. Cestou Rakousko, Švýcarsko, Německo. Novým českým úsekům odpovídaly dálnice s označením "poškození vozovky".A cena?Okolo Janova je dálnice jen most - tunel - most - tunel. V patřičné výšce. Německo? široká, rovná. Švýcarsko? Snad ani nemluvím. No a naše jsou nejlepší - cenou.Všimli jste si faktu, že pomalu každá nově otevřená dálnice je za ty peníze prakticky okamžitě zralá na rekonstrukci? Že za ty peníze, které se proinvestovaly měla být dálniční síť už hotová? Ano, napíše se o tom, ale to je vše, nikoho to ale zjevně netrápí.A zase jsme nejlepší: dálnici bez zvlnění dokážou postavit Slováci, Maďaři, Slovinci, Chorvati, o západě ani nemluvím.Pro připomenutí, MottMacdonald uvádí ceny dálnic za kilometr běžným terénem: Řecko 84 mil. Kč, Španělsko 84mil Kč, (hornatým 168+ mil. Kč), Německo a Velká Británie 280 mil. Kč, ČR : 500 mil. Kč. Údaje z r. 2006 při kurzu 28 Kč/ Euro.Vzpomínám si i na norskou dálnici sestávající z mostů a tunelů ražených do žuly, která vyšla levněji než D8.Takový terén tady ani nemáme. A nemluvím o tom, kolik asi ty firmy platí svým zaměstnancům, projektantům...Ale jeden fakt naše dálnice prodražuje prokazatelně. Nikde jsem neviděl tolik nadjezdů a nájezdů jako u nás. Na 25 km nové D3 je tolik mostů přes dálnici jako někde na důležitém dopravním uzlu. Že vedou z pole do pole? No a co, že. A upřímně, potřebuje sjezd z dálnice Planá, Soběslav i Veselí?A teď to dejme do souvislosti s oznámením, že peníze na další výstavbu sítě prostě nejsou.A ptejme se, kdo za to může.  
0 0
možnosti