za každého režimu. Právo je vůle vládnoucí třídy povýšená na zákon. Soudce je sluhou vládnoucí třídy. Nezávislost soudců neexistuje, neb soudce je vázán zákonem, a ten je sakra závislý na vládnoucí třídě a její vůli. Řečičky o morálce, etice a jiné výše uvedené jsou jen píár reklamní kecy mající zastřít pravou podstatu práva - aktu násilí vládnoucí třídy, sloužící k ukotvení a vynucení její vůle.
"Jedna z definic práva je ta, že je to umění dobra a spravedlnosti"
************************
pan profesor se mýlil - právo a spravedlnost jsou dva rozdílné pojmy. Spravedlnost (univerzální) neexistuje. Co je pro jednoho spravedlnost, je pro druhého akt zvůle, křivdy a nespravedlnosti. Nacista, sionista, marxista, komunista, cikán, věřící, ateista, plutokrat, aristokrat chápou pojem spravedlnost naprosto rozdílně. Kompromis, průnik protikladných (třídních a rasových i jiných) spravedlností je nemožný. Spravedlnost je soulad s etikou a morálkou té, které skupiny,třídy, rasy. Právo je akt vůle té které skupiny uvnitř i navenek té skupiny ve vztahu k jiným, podřízeným a ovládaným skupinám.
************************
No, škoda, s panem profesorem by se jistě dalo dobře popovídat, nejsem si ovšem jist, že by věnoval ojedinělému hlasu z lidu větší pozornost, než současní svobodně demokratičtí tyrani věnují pozornost svým třídním, rasovým a ideovým nepřátelům.
Pan profesor se v žádném případě nemýlil. Pak by neexistovalo ani právo, protože subjektivně si může (a taky to dělá) právo přizpůsobit marxista, věřící a kdokoliv jiný, což je úplně špatné. Právo i spravedlnost existují a musí být propojeny, jedno bez druhého nemůže být - nebo může, ale pak je to úplně špatné. Právo je akt násilí, jak říkáte vy, jen v totalitních společnostech.
Vy znáte z dějin či teorie nějakou jinou společnost, než společnost totalitní?
Nazvete-li totalitu sionizovaného velkokapitálu svobodou a demokracií, přestane býti totalitou?
**********************
Právo je vůle vládnoucí třídy povýšená na zákon. Nic víc, nic míň. Spravedlností nazýváme soulad činu či vztahu s v dané chvíli vládnoucí třídou zavedenou morálkou a etikou. Co je spravedlivé pro árijce, je nespravedlnost pro žida a naopak. To samé v třídním pohledu pracující x kapitalista, nebo v ideovém - věřící versus nevěřící. Vojtěch Cepl, jak jsem si přečetl, bral právo a spravedlnost jako výraz tzv. většiny, a přesto považoval nacistické rasové zákony vyšlé z drtivé většiny (Německého národa na území Říše) za nespravedlivé a nelidské. Vnitřní rozpornost pana Cepla je více než zřejmá. Nebo jsem ho nějak špatně pochopil?
Vraniku ses nejak prilis bujny. Je psane slovo a je jeho vyklad, nekdy vsak jde vic o to co neni psano ani receno, ale zito. Vule zit skutecne poctive a lidsky nepotrebuje psany zakon, ten se da lehce zmanipulovat ve vyznamu jako to tu predvadis. No a pokud ti jde o to co je psano - Charta lidskych prav ti neco rika? Co tak postavit Ustavu ceske republiky a Obcansky zakonik na tomto zaklade? Ostatne prave na dodrzovani ci nedodrzovani helsinskych dohod si totalita spalila prsty. Od tohoto momentu se da pocitat cas ktery ji zbyval k zivotu.