To, jestli je tramvaj hezká napohled, je jistě důležité, ale nejdůležitější je z mého pohledu pohodlí cestující.
V roce 2010 na toto téma napsal Martin Šubrt vynikající článek „Proč některé tramvaje (a zvláště jednu z nich) nemáme rádi...“
http://subrt.blog.idnes.cz/c/154515/Proc-nektere-tramvaje-a-zvlaste-jednu-z-nich-nemame-radi.html
To je celkem dobrý článek. Ukazuje se, že nadčasová T3 spojuje dodnes eleganci a účelnost velmi dobře.
Zajímavá tramvaj navržená před pár lety:http://www.annamaresova.com/projekty/tramvaj-pro-prahu/
Ano, označení socialistická tramvaj je stejně praštěné, jako kdybych tvrdil, že v Severní Korei je neostalinistická železnice nebo že v Paříži mají revoluční či kapitalistické metro. Ovšem skořepinové sedačky by se měly vrátit - ty byly nedostižné.
Socialistické tramvaje? Dost zhovadilé označení pro něco, co vzniklo za bolševické totality.
Stejnou logikou: Pokud jste se, pane Holý, v té době narodil, tak jste také socialistický; jste-li mladší, pak máte socialistické rodiče. Ano? Ne?
Za socialistické (nebo lépe komunistické) by je snad ještě bylo možné označit v případě, že by je vymyslela KSČ, ale to asi ne – nadto T3 nevznikly na zelené louce, nýbrž byly odvozeny z amerických předválečných tramvají PPC.
Můžete prosím odkázat na konkrétní US předválečné tramvaje, ze kterých je odvozena T3? Na americké tramvaje expert nejsem a google mi toho moc nenašel. Díky.
Bohužel nelze souhlasit. Praze nejvíce sluší staré tramvaje z první republiky, jejich tvar a barvy korespondují s městem ze všeho nejvíce.
Myslím, že jsem viděl na ulici v Praze jezdit prototyp, který odpovídá obrázku s tramvají číslo 18 před Národním divadlem. Zaujal mne svou nápadnou ošklivostí. Všechny ostatní návrhy mají něco do sebe, a tak nerozumím, proč do fáze prototypu postoupila vysoká úzká hranatá krabice. Pozoruhodné je, že i když má tři rozměry, chybí jí tvar. Kdybych byl designér, usiloval bych o věci krásné a originální. Nestačilo by mi být být pouze originální. Tím bych si jen zkazil značku.