„Festivalem chceme založit tradici mezinárodně pojaté přehlídky designu, tedy propojení Prahy a zahraničí a do budoucna i českých regionů. Nepůjde jen o klasickou výstavu, ale zároveň vytvoření diskuzní platformy mezi profesionály z Čech a zahraničí,“ prozradil k plánované akci jeden z organizátorů Lukáš Pipek s tím, že Czech Design Week rovněž chce do budoucna fungovat jako podpora jednotlivým tvůrčím osobnostem, a to nejen během jednoho konkrétního týdne, ale v průběhu celého roku.
Důraz bude kladen na nezávislou scénu a jednotlivé osobnosti spojené s designem či volným uměním, tedy ne pouhé komerční prezentace firem. Vizí je rovněž zapojení přehlídky do veřejného prostoru.
„Chceme přetáhnout design z uzavřených místností do městských ulic a tím získat co největší pozornost veřejnosti,“ doplnil další z organizátorů Jakub Stejskal.
Kromě designu i street art
Design vnímají organizátoři v jeho nejširším kontextu, tedy nejenom jako oblečení a bytové doplňky, ale jako celý lifestyle, subkultury, vizuální styl a komunikaci až po technologie a podobně. Na Czech Design Week se může přihlásit každý, tedy jednotlivec, škola či studio. Organizátoři ze zaslaných přihlášek vyberou nejlepší a nejzajímavější práce, které dostanou prostor vystavovat v Domě U Minuty na Staroměstském náměstí v Praze či jiným způsobem se zapojit do programu Czech Design Week.
Součástí kurátorského týmu je například Iva Nesvadbová, ředitelka veletrhů Art Prague a Prague Photo, nebo známý streetartový výtvarník Pasta Oner, který kvůli tomu připraví na podzim speciální instalaci.
Přihlášky je možné podávat zde.