Většina lidí v mém okolí by si za 7 platů pořídila jen ojetinu. Nevím, kde ty průměry berou ...
....kdy se u nově na trh uváděných automobilů začne uvádět hospodárnost, jako je tomu poslední dobou dobým zvykem u elektrospotřebičů. Mám na mysli písmena A++, A+, A, B......E, F.....
Aby se nemuselo zavádět zase A++ (uvažuje se prý i o A+++), navrhuji tento system: Automobily se spotřebou do 1l/100km = A 2l/100km=B....... Takže, moje Corsa Diesel by byla se spotřebou (deklarovanou!) 4l "Déčková". Koho netěší při rozjezdu trhat dlažební kostky ze silnice, ten by tuto informaci jistě uvítal.
P.S. - Je víc než zajímavé, že SOUČASNÝ! nejúspornější automobil fy. VW má udávanou kombinovanou spotřebu 3,3l/100km, zatímco mnohem starší automobil VW-Lupo, měl už někdy před více jak 10 lety udávanou spotřebu 3l/100km.
Hmm, v jaké třídě bych se octnul se svým přibližovadlem s průměrem kolem 12 /100 km? Dlažební kostky netrhám.
Jinak s tou průměrnou spotřebou starých a nových aut je to jednoduché. Honba za bezpečností zvyšuje hmotnost vozidel a tím roste spotřeba paliva.
Už 2 roky sa v každom podobnom článku objavuje to isté - ceny sú na hranici rentability a nižšie sa už ísť nedá. Ale stále viac a viac áut je pod hranicou 200.000 Kč - a to nielen holé autá.
díval jsem se na toho malého Renaulta Twingo, má být za 159990 Kč, tak ta cena taky asi není s DPH... za tu cenu by to jeden koupil asi jen ojeté v bazaru...
Těch 25000 Kč je hrubá mzda,za tu si nic nekoupím. V autosalonu budou po mně chtít peníze z čisté mzdy a ta je v mnoha případech podstatně nižší.
Seriozní redaktor by to asi měl umět vysvětlit.
A z jaké mzdy byste to chtěl porovnávat? To do toho budete zahrnovat manželku, hypotéku, děti, životní pojistku...? Čistá mzda byla a je velmi variabilní a záleží na spoustě faktorů, tak je pro jakékoliv srovnávání zcela nepoužitelná.