Uvedl to manažer dostavby D3 František Petroušek z českobudějovického Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Bude to teprve druhý zprovozněný úsek na dálnici, která by měla spojit Prahu s jihem Čech a Rakouskem. Řidičům nyní slouží jen zhruba 15 kilometrů dálnice u Tábora.
ČTĚTE TAKÉ: |
Práce na stavbě úseku jsou asi v polovině. Dělají se hlavně zemní práce, přeložky inženýrských sítí a staví se mosty. Povrchy vozovek stavebníci ještě na žádné části dálnice nepokládají. Přijdou na řadu až na závěr stavby, na konci roku 2012 a první polovině roku 2013, uvedl Petroušek.
Infografika - klikněte pro zvětšení
Všechny potřebné pozemky ŘSD už vykoupilo a má i stavební povolení pro tuto trasu, poslední nabylo právní moci v březnu tohoto roku. ŘSD několik let řešilo problémy s majitelem pozemku o výměře 844 metrů čtverečních. Majitel stále stupňoval své požadavky za odprodej. Loni bylo nakonec rozhodnuto o tom, že se dálnice odkloní a tomuto pozemku se vyhne.
Úsek dálnice mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí bude stát zhruba 9,5 miliardy korun bez daně z přidané hodnoty.
Ostuda republiky?Již desetiletí neřešený, stále odkládaný problém a ostuda České republiky. Tak by se dala stručně charakterizovat situace |
Jezdí se přes Písek
Jižní Čechy nemají dálnici, která by je spojila s Prahou. Do hlavního města jezdí řidiči buď přes Tábor směrem na Benešov nebo přes Písek. Na této trase je rychlostní silnice R4, která je místy čtyřproudá, u Dubence na Příbramsku pak najedou na dálnici. Při cestě přes Tábor musí počítat s kolonami mezi Soběslaví a Táborem, ve středních Čechách bývají problémy ve směru od Prahy před Benešovem a v opačném směru mezi Benešovem a nájezdem na D1 u Mirošovic.
O vybudování D3 se hovoří od roku 1987, kdy byla doplněna do základní dálniční sítě v republice. Celková délka plánovaného tahu D3 a navazující rychlostní silnice R3 mezi Prahou a státní hranicí s Rakouskem je zhruba 171 kilometrů. Před 20 lety byl zprovozněn první, 3,3 kilometru dlouhý obchvat Tábora.
Trasa dálnice D3 a navazující R3 |