Plus je jednou z několika firem, které pracují na autonomně řízených nákladních vozech. Spolupracuje s výrobcem Iveco a slibuje, že jeho tahač s návěsem bude schopen ujet zhruba 1500 kilometrů denně. To by přepravu zboží zlevnilo. Chystá se také vstoupit na burzu, chce tak učinit jako SPAC, tedy prostřednictvím prázdného podniku založeného jen pro účely akvizic.
Amazon může překonat obří řetězec Walmart a stát se maloobchodní jedničkou v USA, říká analýza |
Obzvlášť pokročilá je ve vyvíjení autonomně řízených nákladních vozů i firma Waymo, což je sesterská společnost Googlu. Samořízené vozy vyvíjí od roku 2009 a loni na americký trh uvedla své samořízené taxi.
Amazon sází při dalším vývoji své logistiky na více start-upů. Patří mu už vývojář robotaxíků - tedy taxi bez řidiče - Zoox. K doručování zboží firma testuje i roboty a sází na posílání balíčků drony.