Vlastní prodejní značku pro ojetá auta má většina automobilek. Škoda Auto přišla s programem Škoda Plus v roce 2009. Loni téměř stovka prodejců Škody zahrnutá do programu prodala 21 200 vozů, což je meziroční nárůst o 31,5 procenta.
Nejprodávanějším vozem byla Octavia s podílem 27 procent. V rámci programu automobilka nabízí jednak vozy do 18 měsíců stáří s maximálně najetými 30 000 km, na které poskytuje plnou dvouletou záruku.
Dovozce aut koncernu Volkswagen, společnost Porsche ČR, nabízí prodej ojetin pod značkou Das WeltAuto, která vznikla z původního programu auto-plus. Loni se v síti 38 prodejních míst prodalo 14 390 ojetých vozů, což představuje nárůst o téměř 16 procent.
Koncesionáři značky Peugeot v rámci programu Vyzkoušené vozy loni prodali 505 aut, což je nárůst o 15 procent. Z toho bylo 90 procent Peugeotů.
ČTĚTE DÁLE: |
Loni spustila vlastní program prodeje použitých aut se zárukou pod označením i-best i česká pobočka Hyundai. Program pod názvem Ojeté vozy má i Renault, Citroen nabízí ojetiny pod značkou Select.
Na zánovní ojetá auta bez ohledu na značku se zaměřila i největší tuzemská skupina autobazarů AAA Auto. Pod značkou Mototechna za půl roku prodala 958 vozů s průměrnou cenou 243 174 korun. Nejpopulárnějšími značkami prodávaných zánovních vozů byly Škoda, Hyundai a Kia. Mototechna se letos rozšířila na Slovensko.
Dovoz ojetých aut do Česka se loni snížil o téměř šest procent na 124 343 vozů. Prodej nových aut stagnoval na přibližně 173 300 vozech.