130 let

Diskuze

Často lidi nemají ani na lepší ojetiny. Proto tu jezdí tolik ’vraků'

Evropě se nepřibližujeme. Místo aby průměrné stáří osobních aut u nás klesalo, zvyšuje se. Své o tom ví Antonín Šípek, ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MJ

10. 2. 2015 20:46
Co je to jezdící vrak?

Pokud to jezdí, tak to má technickou - nebo snad ne? Lidé zde žijí většinou jako otroci, tak je ekonomika tohoto státu nastavena, pak se nedivte, že si lidé nemohou koupit nové  auto. 20 nebo i 30 let staré BMW, Volvo, Jaguár vyrobené jako vyšší třída, pokud je udržované není vrak, ale majetek. Kdo si tady dovoluje nakládat občanům s jejich majetkem a bránit lidem ve svobodném uživání a rozhodování o svém majetku? Ovládají snad tento stát ekologičtí likvidátoři aut ?

0 0
možnosti
HDB

H. Balzám

9. 2. 2015 12:06
Nesmysl

Mám patnáct let starého Passata, který byl v době své výroby luxusním vozem a nedokážu si představit, co víc by mi mohlo nabídnout nějaké mladší šidítko z Koreje nebo Rumunska, se kterým dnes všichni frikulíni jezdí. Jedinou nevýhodou jsou drahé náhradní díly. Jinak to má katalyzátor, nízkou spotřebu, je bezpečné, ani kousek rzi...

0 0
možnosti
IV

I. Veselý

9. 2. 2015 10:06
Jak už tady padlo

hodně velkou "zásluhu" na tom určitě má poměr plat / cena auta. K tomu si přidejme ještě záměrné oslabování koruny a tím podražení všech vozidel, některých méně, jiných více. A svůj podíl na tom může mít i možnost opravit si starý křáp sám bez jakékoliv diagnostiky a pod. Já si, za minulého režimu, svá auta "stavěl" z ojetin a opravil si vše. U aut co s nimi jezdím posledních dvacet let si akorát měním letní sadu kol za zimní a opačně. A ty servisní úkony, které u novějších aut naštěstí nejsou potřeba často, jsou nekřesťansky drahé (např. výměna žárovičky parkovacího světla uvnitř xenonového reflektoru za 500,- což můžu zkusit sám, ale pokud by se něco stalo s výbojkou tak ta údajně stojí v řádu tisíců a prý ji stačí jen vniknutí vlhkosti do světlometu).

Své možná dělá i současná antikorozní úprava u aut. Na desetiletém autě dnes rez hledáte jen velmi nesnadno - dříve se vám pětileté už skoro rozpadalo.

0 0
možnosti

9. 2. 2015 9:24
Věčné dilema.

Prodejci nejen aut se domnívají,že stačí aby nějaká populární osoba,nebo foto hezkých modelek a prodej se bude hýbat!Od limonády po auta.Bankéři se zase diví,že prodeje nestoupají a tak oslabí korunu.Dle starého vtipu.Politik přinese domů výplatu a manželka mu říká,proč to sem nosíš,už to není kam dávat!A on obdivně říká,no a to vydělávám sám!Co dělají s penězy v těch rodinách,kde pracují oba dva?A takových ,,moudrých" šéfů firem,ekonomů,politiků a podobných je stále dost.Soudcům je 70 tisíc Kč málo,lékařům 50 tisíc a vy ostatní s 15 plaťte daně čím dále větší!

0 0
možnosti
JM

9. 2. 2015 9:13
Německé ceny a české 35% platy

Tak jednoduché to je. A navíc daň z benzínu a nafty je cca 50% ceny.... ořezat lidi až na kost, to paňácům jde, že mají lidi měsíční plat oni jako denní, to už jim nevadí ...

0 0
možnosti
VG

9. 2. 2015 1:34
Chytrolín,

proč si kupovat nové auto, když většina lidí jezdí kolem komína.

0 0
možnosti
MK

M. Kosejk

8. 2. 2015 23:35
:)

To jsou jen marketingové kecy člověka z automobilového průmyslu, který by chtěl vyrábět více nových aut. Jde o to, že i auto tak z roku 2000-2005 nemusí bý vůbec špatné. Pořídíte ho třeba ta 35-55 tisíc - a pár let s ním můžete jezdit bez větších oprav. A když se něco podělá závažného, nebo když ho někdo vybourá, tak o co jde? Bylo levné, koupím jiné. A lidi to vědí. Není horší investice, než koupit nové auto (cca 1/3 ceny jde dolů už ve chvíli, kdy s ním vyjedete k prodejny).

0 0
možnosti
VK

V. Komárek

8. 2. 2015 22:36
Tady někdo

objevil Ameriku!)))))))))))))))

0 0
možnosti
JB

J. Bek

8. 2. 2015 19:54
Německé ceny, české platy=křápy

Kdepak je v rovnici chyba, milí politici?

0 0
možnosti

J. Švejk

8. 2. 2015 19:53
Máme v kapitalismu vysokou životní

úroveň. :)

0 0
možnosti
JB

J. Bek

8. 2. 2015 19:55
Re: Máme v kapitalismu vysokou životní

Hlavně, že už můžeme svobodně cestovat!

0 0
možnosti