Jen aby to na jaderných a dalších elektrárnách pak nebylo jako dnes na železnici. Hamty hamty, ať mám víc než tamty!
Bych to hned vyřešil. Lidi nepropouštět. Stačí zdražit. Třeba přenos. ::))
Myslím, že se ČEZ nechová ke svým klientům nijak zvlášť dobře. Když jsem ho jako dlouholetý zákazník opouštěl, nenamáhal se mě ani zeptat na důvody. Jistě, jsem jen malý zákazníček, ale pokud to tak dělal se všemi, pak už to není jen tak na mávnutí rukou. Zajímalo by mě, kolik firma ztratila zákazníků v poslední době. Já bych v první řadě vyhodil šéfa marketingového oddělení. Jsem už alergický na slova, že akcionáři jsou nespokojeni, což by jako mělo znamenat, že zákazníci jsou firmou nadšeni.
Bodejť by nepropouštěli, když mají zisk jen deset a půl miliardy. To je firma před krachem.
Nedávno jsme jeli kolem Dukovanské jaderky, okolo stálo asi 500 aut. Žena se divila a prohlásila, že by ráda věděla, kolik lidí tam pracuje. Vzpomněl jsem na starý dobrý vtípek a pravil - možná dokonce polovina. Ale skutečně, taková jaderka je automatizována, moc lidí nepotřebuje. Nebo, že by vyráběli elektřinu pomocí tření liščích ocasů?
JE jsou samozřejmě automatizovány, podobně jako letadla, která řídí autopilot. Ale je třeba kvalifikovaně řešit spousta situací, které potřebují dohled a kvalifikovanou reakci operátorů na vnější podmínky. Dále je třeba obsluhovat i nejadernou část - parogenerátory, turbíny, chlazení, a spoustu jiných provozů.
Opravdu nevím, jak je to u nás, ale na základě zahraničních zkušeností se říká, že u každého bloku je zaměstnáno 500-700 lidí.
Kazdy zamestnanec stoji milion rocne. Urcite drou jako kone.