Spíš se jedná oé řešení umožňující využití energie z větrníků a fotovoltaiky. Tam nikdy nevíte kolik a v jakém čase bude energie vyrobeno a význam má její skladování pro provoz vozidel. Má to několik aspektů:
1. možnost dobíjení z lokálních zdrojů bez nutnosti celý výkon vést sítěmi, které to v rozsahu 1000000 aut určitě nezvládnou (diverzifikace je výhodná pro zamezení "blackoutu")
2.nutno mít dvě sady baterií pro auto -jedna se dobíjí, druhá jezdí
3.baterie, které umožňují nestejnoměrné a přerušované dobíjení (myslím, že ty dnešní by tento režim brzy zlikvidoval)
Nemyslím že budoucnost je ve vodíku. Skladování je problematické, výroba také dost drahá a asi nemožná v malých jednotkách vužívajících lokální enrgetické zdroje a jsme zas u těch blackoutů.
Vidím v tom jen snahu ČEZu zvrátit silné negativní veřejné mínění (drahá KWh a neúměrné odměny a dividendy managerů) a nic víc. Dále pak jen svůj lobing k nákupu elektrické energie z připravované dostavby JE Temelín. Myslím, že důležitější budou jiné alternativní zdroje pohonu automobilů - vodík apod.
Jinak by elektromobily už dávno po ČR jezdily.
Je celkem jasne proc se k takovemu kroku odhodlal CEZ a ne nektera z automobilek vyrabejicich auta v Cesku, nemaji zajem si komplikovat zivot, nicmene CEZ podle meho nazoru zvolil cestu spravnym smerem, ale nejsem si jisty ze termin 2012 je realny, nicmene bez takovych vyzev by nebylo pokroku.
používat přes den energii uskladněnou v bateriích. Každá baterie má určitou životnost danou počtem nabíjecích cyklů. Udělat plný nabíjecí cyklus je třeba tak 1 za měsíc, aby se baterie "srovnaly". Mohlo by to mít smysl jako záložní zdroj energie, nebo na chatě pro napájení ručního nářadí, jinak asi ne.
200.000km ročně je skvělé číslo pro jeden/milion aut:-)
Já najedu běžně 200 000 za den. Dělám totiž na ISS. Zatím mi tam chybí měřák od ČEZ. Ještě by mohly být elektroraketoplány. Kdybych ho zrovna nepotřeboval, tak bych z jeho baterií mohl pohánět vrtačku na chalupě.