„Trať je asi v nejhorším stavu ze všech. Dělali jsme tam sice v minulosti havarijní opravy, jenže po čase se stav trati zase zhoršil,“ řekl Šurovský.
Výstavba metra D se komplikuje. Město může ‚oživit‘ odstavené tramvajové trati |
Vybraná firma podle dokumentu ve věstníku veřejných zakázek opraví tramvajovou trať včetně zastávek, zrekonstruuje vozovky a chodníky a postaví semafor. Zároveň vyhotoví projektovou dokumentaci stavby a geodetické zaměření skutečného stavu stavby. Podílet na bude rovněž na obstarání povolení zkušebního provozu a kolaudačního souhlasu.
Koleje v Nádražní jsou podle Šurovského zřejmě v nejhorším stavu ze všech pražských tratí. Mimo jiné jsou tu například shnilé pražce. „V podobně špatném stavu je pak ještě třeba trať do vozovny na Pankráci v ulici Na Veselí, ta je na tom podobně špatně,“ doplnil Šurovský.
Praha se chystá na prodloužení tramvajových tratí, koleje povedou blíž k letišti |
V souvislosti s opravou změní koleje v Nádražní trasu. V současné době jsou mezi jízdními pruhy pro automobily. Nově by měly vést podél podpěrné zdi Českých drah a u Lihovaru se tak nebudou křížit projíždějící tramvaje s automobily. Přesun kolejí podle dřívějších vyjádření DPP usnadní i plánovaný rozvoj oblasti mezi Strakonickou a Nádražní, kde mají stát nové domy; a rozvoj naopak nebude mít následně vliv na již opravenou trať.
Exšéf dopravního podniku Dvořák u soudu uvedl, že nezasahoval do výběrových řízení. Hrozí mu deset let |
V současné době je největší rekonstrukcí tramvajové trati v hlavním městě oprava Vinohradské. Trať je ve velmi špatném stavu a na území Prahy 2 dokonce nebyla od roku 1980 nikdy opravena. Rekonstrukce začala 9. března a potrvá do 12. července. Předpokládané náklady jsou asi 205 milionů Kč. Podle původních plánů měla společně s opravou trati začít i celková rekonstrukce ulice, ta ale začne až v roce 2021.