30. března 2015 13:39 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Jančurovi patří první místo v prodeji letenek. Předstihl Letušku

Letiště | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Letiště | foto: Shutterstock

BRNO Student Agency loni prodala letenky za 2,56 miliardy korun. To je nárůst o osmnáct procent proti předchozímu roku. Firma Radima Jančury díky těmto číslům drží český primát v prodeji palubních lístků.

Konkurenční Asiana, která provozuje úspěšný portál Letuška.cz, loni rostla o sedm procent a měla tržby 2,2 miliardy. Student Agency prodala 242 tisíc letenek, největší zájem byl o lety do Paříže.

Obchodní ředitelka prodeje letenek Věra Janičinová soudí, že příčinou nárůstu je především cenová dostupnost letenek. 

„Stále více lidí z Česka létá na dovolenou či za prací. Díky akčním nabídkám je možné dostat se do Severní Ameriky i za deset tisíc korun, s nízkonákladovými společnostmi lze létat po Evropě i za pětistovku,“ řekla Janičinová.

Nejoblíbenější destinací v Evropě je dlouhodobě Paříž, za ní následují Barcelona, Amsterdam, Londýn a Řím. 

Největší zájem o letenky do těchto míst bývá na jaře a na podzim. Mimoevropským destinacím vládl loni podobně jako v minulosti thajský Bangkok. V první pětici byla i další exotická místa, mezi něž se vklínil pouze tradiční New York. Podle Janičinové však vzrostl nejen podíl dovolenkářů, ale také byznys klientely, a to o deset procent.

Největší konkurence Asiana loni prodala 167 tisíc letenek. Přestože to byl jedenáctiprocentní nárůst, předpokládá na rozdíl od Student Agency, že celkový trh spíše klesal.

Lidovky.cz, ČTK

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!