30. března 2015 13:39 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Jančurovi patří první místo v prodeji letenek. Předstihl Letušku

Letiště | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Letiště | foto: Shutterstock

BRNO Student Agency loni prodala letenky za 2,56 miliardy korun. To je nárůst o osmnáct procent proti předchozímu roku. Firma Radima Jančury díky těmto číslům drží český primát v prodeji palubních lístků.

Konkurenční Asiana, která provozuje úspěšný portál Letuška.cz, loni rostla o sedm procent a měla tržby 2,2 miliardy. Student Agency prodala 242 tisíc letenek, největší zájem byl o lety do Paříže.

Obchodní ředitelka prodeje letenek Věra Janičinová soudí, že příčinou nárůstu je především cenová dostupnost letenek. 

„Stále více lidí z Česka létá na dovolenou či za prací. Díky akčním nabídkám je možné dostat se do Severní Ameriky i za deset tisíc korun, s nízkonákladovými společnostmi lze létat po Evropě i za pětistovku,“ řekla Janičinová.

Nejoblíbenější destinací v Evropě je dlouhodobě Paříž, za ní následují Barcelona, Amsterdam, Londýn a Řím. 

Největší zájem o letenky do těchto míst bývá na jaře a na podzim. Mimoevropským destinacím vládl loni podobně jako v minulosti thajský Bangkok. V první pětici byla i další exotická místa, mezi něž se vklínil pouze tradiční New York. Podle Janičinové však vzrostl nejen podíl dovolenkářů, ale také byznys klientely, a to o deset procent.

Největší konkurence Asiana loni prodala 167 tisíc letenek. Přestože to byl jedenáctiprocentní nárůst, předpokládá na rozdíl od Student Agency, že celkový trh spíše klesal.

Lidovky.cz, ČTK