Drahy vydelavaji z toho duvodu protoze udrzbu a vystavbu zeleznicnich koleji plati danovy poplatnika a to z ruznych fondu dopravy. Ceske drahy nezaplati ani korunu za uzivani kolejovych tras a vystavbu ruznych koridoru.
no konečně už jsem to nemohl vydžet ten smrat a bordel z těch vagonů dofám že se to zlepší když jsou ted dráhy v zisku
Podívejte se na ten objem přepravy, skoro nic už nejede po silnici. Podívejte se na ty přeplněné nové terminály a překladiště a distribuční centra u tratí, na to by se dálnice nikdy nezmohla, podívejte se, jak se využívá každá vlečka a jak se staví nové, svezte se vlakem s bicykly a zavazadly, aby vás omráčila ochota železničního personálu, nechte si, tak jako dřív poslat kanoe na vámi určenou stanici, změřte si bleskový čas, za jaký vám dráhy přistaví vagon k nakládce, zjistěte si, jak dlouhá je povolená doba od nahlášení vagonu k vykládce do vyložení..........
Až, omráčeni přestavbou ČD k lepšímu, zajdete na menší stanici na WC, vzpomeňte, že se o něj stará odborářka, jedna z těch anonymních pracovnic, které mají na kvalitě a proslulosti drah lví podíl. Už dávno neplatí pořekadlo našich dědů: jseš blbej, pudeš ke dráze. Odborové organizace mají zájem na dalším růstu hospodářského výsledku svého podniku, a to i za cenu zvýšeného úsilí, osobní angažovanosti a někteří půjdou tak daleko, že se snad i pokusí pracovat.
Miluji České dráhy.
Jelikoz prijimaji penize prostrednictvim kraju penize od statu, tak se o zadnem vydelku neda hovorit.
Dráhy na rozdíl od autobusových přepravců dotace nedostávají. Musejí se postarat samy. Pokud mají autobusoví přepravci nulový zisk, doplatí jim vše stát. Dále musejí platit spotřební daň z nafty, jako kdyby jezdily po silnici.
započtěte do zisku ještě kladný vliv na životní prostředí v Kč ( rozdíl nezi negativním vlivem silníční dopravy a negativním vlivem drážní dopravy!!!)
stoji misto rocnich 100-200 jako drive nove 600 s platnosti 3 roky tak by mne zajimalo kolik vydelaji v pristich 2 letech...
V tom šestnáctimilionovém zisku je už započítaná pravidelná roční dotace přes 4mld Kč?
V tom je ten figl. Je chvalihodne, ze zvysuji produktivitu prace, co se vsak tyka zbytku clanku - je to oslava vysledku, ktere nic v situaci dotovani statem nic nerikaji.
to se brzy změní - snad jen to počasí si bude dělat co chce
Díky odborům čítajícím kolem 17.000 zaměstnanců to bohužel není už nějaký pátek možné. Mimochodem se pletete, zisk je důsledkem privatizace, ne jeho příčinou.