Moc pěkné povídání, ale kde se vezme proud k nabití těch autíček? Že by třením ocasu o ebonitovou tyč?
V článku se to přímo nepíše a narážky tam na to jsou (aby mohla prodávat velká auta, musí Škodovka prodat nějaké elektromobily). Evropská komise se snaží protlačit elektroauta přes regulace, kvoty a daně. Každá automobilka má danou kvotu kolik smí vyrobit aut na benzín (nebo naftu). Je to nějak přepočítáno na emise, takže automobilka si může vybrat, zda chce dělat hodně malých aut, nebo méně větších. A co vyrobí (a prodá) navíc, za to jsou od Evropské komise tučné pokuty. Elektro auta se do toho nepočítají (i když výroba elektřiny pro ně dělá emise taky). To už funguje nějakou dobu a postupně se "utahují šrouby". Typický německý byrokratický styl řízení. Stanoví se nějaké číslo (metrika) a pak už se jen každý rok zpřísňuje. Většinou lineárně pomocí trojčlenky. Bez ohledu na ekonomické a zejména fyzikální zákonitost. Kam to vede ukázalo před nějakou dobou diselgate.
Kdyby to mělo dojezd a cenu stejnou jako benzínové auto, nabíjelo se cca patnáct minut a bylo by ho kde nabíjet, tak bych si ho klidně koupil.
Takze za “krasnych” 429.000,- budete mít malé auto s dojezdem něco nad 200km??? A Škodovka (ale i ostatní EU automobilky) “kvůli emisním cílům Evropy jinou možnost ani nemá...”. To už se Gréta vyplatí... :/
To se jim to bude prodávat, když je bude povinně nakupovat státní správa z peněz daňových poplatníků.
Já si myslím, že místo dotací elektromobility by se měly tyto peníze věnovat na další vývoj. Jsou státy věřící spíše na pohon vodíkem. Někteří straší, že bude nedostatek vzácných kovů potřebných k výrobě baterií. Další tvrdí, že moderní diesel zatěžuje životní prostředí obdobně jako elektroauto.
Souhlas.
Elektro auto je srovnatelne s dieselem od strasne velkeho najezdu-v zasade tam, kde byste se mel auta, jakozto ojetiny, zbavovat.
Platí jen ta dálniční známka. Parkování zdarma ve městech není pravda - je to jen v některých městech, ale většinou ne. Ano, v Praze to (zatím) platí, ale jinde???
A osvobození od dálniční známky - jen šílenec by se vydal s citigo a s jeho dojezdem na cestu Praha-Brno a zpět.
Dotace a zvýhodňování bohatých z peněz těch chudších. Děkuji soudruzi.
" . . . parkování zdarma ve městech i osvobození od dálniční známky . . . " není ani ekologie ani ekonomie, je to sprostá dotační politika.