Může mi někdo vysvětlit, proč k nabíjení eut nestačí platební karta?
Jinak jste jeli vlastne na uhli protoze nezanedbatelna část Česka, 6-tého nejvetšího vyvozce elektricke energie na svete je z uhli anebo z fosilních paliv. - Cituji OENERGETICE CZ - Více než třetina elektřiny vyrobené v Česku pochází i v létě stále z uhlí. ( 8- 2021 )V letošním červenci ( rok 2021) se hnědé a černé uhlí podílelo na tuzemské produkci elektřiny z 36,7 procenta, což je téměř o deset procentních bodů více než před rokem. Absolutne bezemiisních je jen 33 procent- chteli bychom alespon více než 50 procent jestli chceme zastavit trend oteplovani a to je take zoufale málo - Podíl jaderných zdrojů na výrobě elektřiny v ČR letos v červenci ( 2021 ) podle dat činil 33,6 procenta, podíl hnědého uhlí 32,4 procenta, plynové zdroje dodaly 11,1 procenta, solární elektrárny pět procent, vodní elektrárny 4,5 procenta a černé uhlí 4,3 procenta.
No jestli není lepší si koupit auto na dřevoplyn - no lepší asi ne, ale dost podobné - vezmu to kolem moře budu hledat při koupání naplavené dřevo, případě nouze zastavím v marketu a hurá dál
Podobné dobrodružství bývala cesta do Jugoslávie se Škodou 120.
Je hezké takhle držet tradice :-)
Škodu 120 jsme měli, příměr bych ale nepoužil. Enyaq je parádně odhlučněné velké SUV se vším moderním komfortem. Mimochodem v Dalmácii jsme viděli hned několik aut s českými a slovenskými značkami se zvednutou kapotou.
Za prvé nebylo nutné instalovat 15 aplikací a autor to i uvádí. Je možné na většině nabíječek použít jednu čipovou kartu od automobilky Škoda Powerpass, jen by pak bylo nabíjení dražší. A za druhé čekání na dálnici rozhodně baterii nevybije. Podívejte se na YT kanál Akcelerace Electric, kde v zimě zkoušel několik hodin stát, topit a dokonce i ohřívat vodu rychlovarnou konvicí a z baterky to ubralo sotva pár procent.
Škoda Powerpass by byla fajn po Chorvatsko a Maďarsko (zhruba v polovině případů by byla i levnější), dál je úplně k ničemu.
No ale jezdit "okolo komína" s autem za 1,5 milionu, a k tomu mit jeste jedno normalni na cesty si muze dovolit jen milionar s tucnym kontem.
Proč by si milionář kupoval dost hloupé auto, které nikam nedojede.
Auto naložit na vlak a nechat si ho odvézt až do Soluně
Ten článek je úžasný v tom, že dokazuje kam jsme v 21 století došli používáním technologií které jsou administrativně nařízeny ale praktická použitelnost pro delší cesty než po městě je 0. A to nemluvím o to že ten skvělý Eniaq za 1,5 mil můžete po 8 letech vyhodit protože na novou baterii nestačí půl milionu.
Kolik Enyaqů už jste takhle viděl vyhozených?
Nabíjení není nikdy zadarmo. Je-li zadarmo pro zbohatlíka, který si koupil elektromobil, zaplatí to ti chudáci, co si došli do marketu třeba pro chleba. Poprvé začnou ti dobrá i nadávat, až budou platit za elektřinu, kolik stojí. Podruhé, až bude na nabíjení uvalena daň. A to se stane
Parkování spalovacích aut na místech pro nabíjení elektroaut je vcelku oblíbeným sportem jejich majitelů. Asi si chtějí něco dokazovat, či co. Zajímalo by mě, jak by se tvářili, kdybych jim s elektromobilem zaparkoval u stojanu s palivem :-))
Pokud by stojany s benzínem/naftou stály na vytížených parkovištích u obchoďáků v centrech měst, tak by tam zřejmě taky stávali i to, co netankují ale nemají kam jinam to postavit. Tím to neobhajuji, jenom to chápu.