Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Firma Starlife olympijského vítěze Změlíka čelí insolvenci, má dlužit skoro 110 milionů

Robert Změlík foto:  Petr Topič, MAFRA

Praha - Výrobce a prodejce potravinových doplňků Starlife olympijského vítěze v desetiboji Roberta Změlíka čelí insolvenci. Podala jej leasingová společnost LeasePlan, které má Změlíkova firma dlužit skoro 110 milionů korun za operativní pronájem aut.
  20:29

Šampioni po letech: Z atleta byznysmenem. Změlík obchoduje s čínskou medicínou

O kauze informoval server E15.cz. Krajský soud v Praze návrhu vyhověl. Problémy firmy Starlife přitom mohou dopadnout i na skupinu PPF, protože stoprocentní Změlíkův podíl ve firmě je podle serveru v zástavě PPF banky.

„Dlužník se v průběhu roku 2020 dostal do výrazného prodlení s plněním jeho smluvních povinností. Navrhovatel je toho názoru, že dlužník nesplňuje předpoklady pro řešení úpadku prostřednictvím institutu reorganizace,“ uvedla v návrhu na insolvenci za firmu LeasePlan advokátka Jana Latková. LeasePlan zároveň navrhuje, aby soud prohlásil na majetek firmy Starlife konkurz.

Robert Změlík má ve sbírce čtyři medaile z vrcholových akcí.
Změlík

Zlatý olympionik z Barcelony v desetiboji Robert Změlík založil Starlife se sídlem v Hostivici u Prahy v roce 2003. V posledních letech patřil mezi podporovatele a komunální politiky hnutí ANO. Změlíkova firma loni v květnu požádala o mimořádnou ochranu před věřiteli kvůli dopadům pandemie koronaviru. Firma byla tehdy jednou z prvních společností, které využily novou úpravu insolvencí kvůli dopadům epidemie. 

Vlastníkem PPF se stala vdova Renata Kellnerová, nově kontroluje i 30 procent Monety

V žádosti o moratorium Změlík argumentoval tím, že v oblasti prodeje potravinových doplňků se negativní dopady koronaviru projevily na výrobních vstupech, kdy rozhodující část produkce pocházela z USA a Číny. Důsledkem pandemie podle něj bylo uzavření dodavatelských továren a výpadky v zásobování. Změlíkův byznys ale poznamenal prodej zboží formou takzvaného multi-level marketingu založeném na osobním prodeji.

Autor: