130 let

Diskuze

Klíčová dálnice D1 se staví už 50 let. Stále jí ale chybí 24 kilometrů

Před 50 lety, 8. září 1967, začala „pražským“ úsekem Spořilov - Čestlice výstavba nejstarší české dálnice D1. Po desetiletích tak došlo k naplnění někdejších plánů na vybudování páteřní dálnice napříč tehdejším Československem, které však přerušila druhá světová válka a následně ukončila poválečná politická situace.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

3. 10. 2017 16:42

smutnou realitou je , že na Brno - Praha z vysoka kaká. Trochu rozestavěná R-43 Brna na Svitavy, za 28 roků kapitalizmu ani 1x nekopnuto, druhý dluh je rozestavěný okruh městem, třetí dluh je rozestavěný kousek z Pohořelic do Mikulova, což Rakousko z druhé strany dokázalo levou zadní, přes problémy s výkupem. dalším historickým dluhem nulové spojení Brna s Čes.Budějovicemi, zde se jezdí 3-4 metry od oken domků po vozovce , kterou iniciovala opravdu Marie Terezie cca v roce 1750.

0 0
možnosti

6. 9. 2017 13:44

12. července 1971 - Otevřen první dálniční úsek na území tehdejšího Československa: úsek dálnice D1 Praha - Mirošovice (délka 21,3 km)

8. listopadu 1980 - Humpolec - Pávov (20,7 km); stavba byla posledním zprovozněným úsekem mezi Prahou a Brnem...

takže za cca deset let cca 200 kilometrů...

0 0
možnosti

6. 9. 2017 13:15

ne nadarmo se rikal za socialismu vtip. "Z ceho vzniklo slovo dalnice? No prece 11 km a dalnic !!

0 0
možnosti

6. 9. 2017 11:45

Za socialismu se postavilo průměrně 11,5 km/rok, za kapitalismu to bylo průměrně 4,9 km/rok... tož tak:-)

0 0
možnosti

6. 9. 2017 11:23

Ano dálnice D1, z Prahy do Bratislavy a dál nic. Českým ministrům dopravy vůbec nevadilo, že tato "jako" dálnice není napojena na evropskou dálniční síť a hlavně, že hlavní město Praha nemá ani dnes řádný dálniční obchvat a v mimulosti tranzit projížděl přímo centrem kolem Václavského náměstí a Národního muzea. Žádné dálniční propojení mezi D1 a dálnicí na Hradec Králové jako vnější okruh pro tranzit, prostě není. Vše je nastaveno tak, že pokud chcete jet v ČR po dálnici musíte jet na Prahu a do Prahy. Nelze tedy hovořit o tom, že by ČR měla síť dálnic, ale pouze o tom, že D1 je klíčová a přetížená. Jedete z Rozvadova na ČB, nebo Znojmo, Proč by ste měli jet přes Prahu. Jedete z Petrovic na HK, proč by ste měli jet přes Prahu. Kde jsou severní a jižní dálnice, které umožňují tranzit mimo Prahu? To by v tom parlamentu nesměli sedět pitomci, řešící odposlechy Kristýny Kočí, dluhopisy Kalouska, či Babišovo Čapí hnízdo.

0 0
možnosti

6. 9. 2017 10:56

Stačilo by zvýšit cenu mýtného pro kamiony na úroveň Rakouska aby se od Bratislavy nejezdilo do Bavorska přes nás ale přes Rakousko kudy je to bliž a hned by poklesl počet kamionů o nějakých pár procent.

0 0
možnosti

6. 9. 2017 10:38

Nebýt v Rakouskouhersku tak nemáme polovinu staveb,železnic ,silnic.No to jen dokazuje jak si umí plebejský národ vládnou,jeden příklad za všechny Zeman na hradě!! 50.let, to Číňani udělají jen lopatami :-))

0 0
možnosti

F. Jetel

6. 9. 2017 10:45

Co má Zeman společného s výstavbou dálnic? Ministr dopravy je podle jména Číňan DanŤok a přesto se nic nezměnilo.

0 0
možnosti

F. Jetel

6. 9. 2017 9:50

Proč neuvedete naše světové prvenství, které spočívá v tom, že nová dálnice přes České středohoří vás sveze zadarmo a provoz na ní je je povolený pouze v jednom pruhu a pouze 70km/hod.?

0 0
možnosti