Podle společnosti pojede do Krakova vždy jeden železniční spoj denně. Na lince mezi Bohumínem a Krakovem zůstanou nadále v provozu také autobusy, které budou navazovat na příjezdové časy ostatních vlakových spojů. Volné autobusy chce Leo Express využít pro další návazná spojení zejména právě z Krakova, sdělila firma.
Vstup na polské koleje společnosti umožňuje rozhodnutí předsedy polského Úřadu železniční dopravy (UTK). Tomu předcházelo vydání bezpečnostního certifikátu, který dopravce získal letos v dubnu.
Jízdenky za korunu od FlixBusu jsou v pořádku, rozhodl antimonopolní úřad |
„Polsko se tak připojuje ke Švédsku, Británii, České republice, Slovensku, Rakousku nebo Itálii, kde již nyní funguje konkurence na dálkových spojích,“ uvedl k rozhodnutí výkonný ředitel Leo Expressu Peter Köhler. Kromě získání povolení musel dopravce rovněž upravit svoje soupravy Stadler Flirt na provoz v Polsku.
Práce na úpravě vlaku společnosti trvaly od ledna do dubna letošního roku. Během této doby neměl k dispozici vždy jednu soupravu a jezdil pouze se zbylými čtyřmi vlaky. Další komplikaci společnosti způsobila červnová nehoda v Přerově, která dlouhodobě vyřadila další soupravu vlaku.
I přes tyto komplikace společnost za první pololetí oznámila meziroční nárůst cestujících o desetinu na zhruba 700 tisíc. V tomto čísle jsou ale započítaní i cestující z autobusových linek. Problémy s chybějící soupravou dopravce podle internetového deníku zdopravy.cz promítne i do nového jízdního řádu, kde spoje provozované pátou soupravou stále chybí.
Leo Express působí na českých kolejích od roku 2013. Letos v pololetí prohloubil ztrátu na 65 milionů korun z loňských 31 milionů korun. Důvodem jsou podle vedení mimo jiné i náklady spojené s rozjezdem byznysu v Polsku. V souvislosti a nárůstem cestujících ale firma zvýšila tržby o 13 procent na 161 milionů korun.