130 let

Suzuki Swift na autosalonu v Ženevě | foto: Luděk Vokáč, Lidovky.cz

Malé Suzuki je menší, lehčí a prostornější než dříve

Ekonomika
  •   14:00
Ženeva - Autosalon ve švýcarské Ženevě se stal místem výstavní premiéry nové generace populárního Suzuki Swift. Auto prošlo celou řadou změn, od designových, přes technické až po logistické – už se totiž nebude vyrábět v Maďarsku. I když jeho filosofie zůstala zachována, je to hodně jiné auto.

Odcházející Suzuki Swift nebylo nikdy prvoplánovitě líbivé auto, ale přesto se těšilo velké popularitě. Zákazníci totiž ocenili jeho kompaktní rozměry, solidní nabídku místa a na poměry dané třídy kultivované chování a spolehlivou techniku. Tohle auto tak bylo tajným tipem pro znalce, představovalo kvalitní malý vůz za rozumné peníze.

Suzuki Swift na autosalonu v Ženevě
Suzuki Swift na autosalonu v Ženevě

Novinka na to všechno chce navázat, ale zároveň chce být výraznější a mnohem sofistikovanější. Swift tak dostal novou masku chladiče, mnohem svalnatější svaly karoserie, nebo třeba kliku zadních dveří schovanou v rámu oken. To je jakási úlitba tomu, že nová generace bude k dispozici nejspíš jen v pětidveřovém provedení. Design auta je plný různých komplikovanějších tvarů a auto nepůsobí tak jednoduše, jako to předchozí.

Zajímavostí je, že nová generace je dokonce o něco menší, než ta starší. Auto je o centimetr kratší, délka je teď 3 840 mm, rozvor se natáhl o dva centimetry na 2 470 mm. Uvnitř je místa tak akorát – vpředu sedí posádka docela pohodlně, vzadu ale není místa na rozdávání, platí to i pro prostor nad hlavou. Tady místo ubírají i čím dál přísnější bezpečnostní předpisy, které vyžadují pevnější konstrukci karoserie. Narostl ovšem zavazadlový prostor, z 211 na 265 litrů.

Interiér nepůsobí zrovna příliš dospěle, což je jinak u malých aut trend. Ale je tu nově dotykový displej palubního systému. Dalšími moderními prvky výbavy jsou třeba adaptivní tempomat nebo automatické ovládání světel, asistenční systémy včetně autonomního brzdění a podobně.

Pod kapotou pak najdeme buď osvědčenou dvanáctistovku nebo přeplňovaný litrový tříválec. Motor 1.2 má výkon 66 kW, tříválec pak 82 kW, což bude u malého auta znamenat hodně solidní dynamiku. Jestli totiž něco není na Swiftu vidět, je to jeho lehčí konstrukce. Nejlehčí provedení této generaace má hmotnost pouhých 840 kilogramů, to je o 120 kilogramů méně, než dříve. Swift půjde objednat i jako hybrid, ale trochu netradiční. K provedením s manuální převodovkou tu přibude speciální startér-generátor a malá li-ion baterie. To přidá 10 kilogramů hmotnosti, ale systém pomůže motoru při rozjezdu a zrychlování a má uspořit tři desetiny litru paliva na 100 kilometrů.

Novinka se bude do Evropy dovážet z domácího Japonska, místo na výrobní lince Suzuki v Maďarsku zabraly nové crossovery.

Autor: Luděk Vokáč
  • Vybrali jsme pro Vás