Sobota 30. května 2020svátek má Ferdinand 6 °C oblačno Předplatné LN
aktualizováno  Lidovky.cz > Byznys > Média

O titul Sexistické prasátečko budou ‚soutěžit‘ KIA i ČSOB. Ve hře je 88 reklam

Reklama Komerční banky. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Reklama Komerční banky. | foto: Reprofoto

BRNO UVNITŘ FOTOGALERIE. Nezisková organizace Nesehnutí vyhlásila hlasování v osmém ročníku soutěže Sexistické prasátečko. O anticenu letos soutěží 88 reklam, což je méně než loni. Organizace vyslovila naději, že situace v reklamě se zlepšuje.

Nejsexističtější reklamu posoudí jak veřejnost, tak odborná porota. Na webu www.prasatecko.cz může veřejnost hlasovat ode dneška do konce měsíce a vyhlášení se uskuteční 11. listopadu. V odborné porotě zasedají mediální osobnosti i odborníci na reklamu a genderové otázky.

„Letos zaznamenáváme úbytek soutěžících reklam, a to asi o deset procent, i když zájem o soutěž zůstává stejný. S mírným optimismem si dovolujeme říct, že klesající počet soutěžících reklam souvisí se zlepšující se situací v oblasti genderové citlivosti reklamy v České republice,“ komentuje trend jedna z organizátorek anticeny Petra Havlíková.

Reklama zařazená do soutěže Sexistické prasátečko.
Reklama zařazená do soutěže sexistické prasátečko.

Nechybí reklamy politických stran a vysokých škol

Do soutěže jsou nominovány převážně reklamy malých firem. Neznamená to však, že velké podniky se v soutěži vůbec nenacházejí. Letos jsou nominovány například i firmy, jako je automobilka KIA, penzijní společnost ČSOB či knižní nakladatelství Argo.

Jak je v Sexistickém prasátečku zvykem, nechybí ani letos reklamy politických stran či vysokých škol. „I když nás překvapilo, že do soutěže nebyla nominovaná žádná reklama z kampaně ke krajským volbám, tak přece jenom už z dřívějška máme v nominacích KDU-ČSL a TOP09. Z vysokých škol pak byl nominován klip Mendelovy univerzity. Stále přitom zastáváme názor, že právě tyto instituce by měly mít nejvyšší etické standardy,“ doplňuje informace k aktuálnímu ročníku Kristýna Pešáková z Nesehnutí. Do výběru se kromě fotografií (ve fotogalerii) dostala i následující čtyři videa:

Nominované video společnosti Cinema City. „Dává muže a ženy do jasně oddělených rolí: Reklama ukazuje jen omezené spektrum zkušeností mužů a žen,“ odůvodňují na stránkách Sexistického prasátečka.


Video z dílny Fernet Stock: „Používá stereotypy o vlastnostech mužů a žen: Reklama zobrazuje muže a ženy znevažujícím způsobem a zvýrazňuje vlastnosti, které se jim připisují.“


Video M&M Reality. „Ženy nevědí, co chtějí, dokud nedostanou byt: Používá stereotypy o vlastnostech mužů a žen: Reklama zobrazuje muže a ženy znevažujícím způsobem a zvýrazňuje vlastnosti, které se jim připisují.“


Reklama na studium na PEF Mendelu: Používá stereotypy o vlastnostech mužů a žen: Reklama zobrazuje muže a ženy znevažujícím způsobem a zvýrazňuje vlastnosti, které se jim připisují.

,
Premium

Bubeník z Mandrage: Víťa sebral odvahu, kterou nikdo z nás nenašel a rozsekl to

Matyáš Vorda | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na bicí hraje od svých devíti let. V deseti s kamarádem Víťou Starým založil kapelu Mandrage, která se za devatenáct...

Premium

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

Premium

Leoš Mareš: Není to jen o talentu, ale o schopnosti si peníze udržet

Leoš Mareš by mohl získat titul syn roku. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Krach, zhroucení, deprese, obavy o budoucnost a pátrání po smyslu vlastní existence. To jsou emoce, které v těchto...

Otestujte s námi kapky Co-Lactase. Díky nim nebude vašemu miminku bolet bříško
Otestujte s námi kapky Co-Lactase. Díky nim nebude vašemu miminku bolet bříško

Pojďte s námi vyzkoušet enzymatické kapky Co-Lactase, které mohou pomoci vašemu miminku proti intoleranci laktózy a kojenecké kolice.