11. května 2014 13:15, aktualizováno  17:57 Lidovky.cz > Byznys > Média

Reklama na prášek Ariel obsahovala odkaz na nacistický symbol

Firma Procter and Gamble sklidila za balení pracího prášku Ariel s 88 dávkami... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Firma Procter and Gamble sklidila za balení pracího prášku Ariel s 88 dávkami... | foto: Lidovky.cz

BERLÍN Americká firma Procter&Gamble v Německu lákala na prací prášek Ariel v balení obsahujícím mimořádně 88 dávek. Údajně nevědomky tak v reklamní akci odkazovala na nacistický pozdrav. Číslovka 88 je notoricky známým zástupným symbolem pro zakázaný nacistický pozdrav Heil Hitler. Písmeno H je totiž osmé v abecedě.

Pohoršení podle agentury DPA vyvolalo mimořádné balení, na němž je zobrazen bílý dres německého národního mužstva s černou číslovkou 88.

Firma Procter&Gamble se od úmyslu propagovat nacismus distancovala. Chtěla prý lákat na 83 obvyklých pracích dávek plus pět navíc zdarma, vysvětlila DPA mluvčí německé pobočky koncernu s tím, že akci vyvinul "multikulturní tým", který si neblahou souvislost neuvědomil.

"Můžete firmě vytknout, že je hloupá a naivní," připustila mluvčí. V pondělí ale výrobce distribuci sporných balení zastavil. "Nezpůsobilo nám to žádnou ekonomickou újmu," zdůraznila mluvčí.

Není známo, kolik balení bylo nešťastnou reklamou potištěno, ale údajně nešlo o velké množství.

Na internetu sklidila reklamní akce posměch a kritiku. Někteří poukázali i na podobnost slov Ariel a Áriec - podobně jako kdysi tvůrci satirického pořadu Česká soda ve známé a kontroverzní fiktivní reklamě.

Lidovky.cz, ČTK