Autor článku lže.Jeho údaj o 8 miliardách je nesmysl. Hovořilo se o 3-4miliardách z toho co je zatím zpoplatněno.
Jeho výhody jsou nesporné. Nač máme jogurty z jižních Čech vozit na Moravu a obráceně. Nač máme mít ucpané dálnice, když na okreskách je místa dost. Ať si jezdí lidé zase vlakem. Jen nechápu, proč jsou zpoplatněna jen velká auta. Systém je přece schopen sledovat i osobní auta a s trochou programů může spolu s kamerovým systémem ve městech sledovat pohyby každého z nás. Je potřeba vybrat ještě více peněz na podporu sociálně slabším. AŤ PLATÍ BOHATÍ !
Á, neschopný a závistivý mýdlový magor zase perlí. Do výplaty dávek je ještě daleko, tak se pije i Okena, že ano?
Nákladní doprava není v roce rozdělena pravidelně. Na začátku roku je útlum, který trvá do cca poloviny února. Smyslplná čísla lze zjist až za březen, do té doby to jsou všechno čisté spekulace. Výpadky ze začátku roku a ze srpna (který také bývá pravidelně slabý) se dohání v říjnu a listopadu, kdy se naskladňuje a zase vyskladňuje pro vánoční prodej a v prosinci, kdy zase štafetu přebírají OSVČ, malé firmy a rozpočtovky, které potřebují utratit peníze.
+ ještě jak počítat návratnost? Řeknem si miliarda nyní (po odečtení nákladů na výstavbu) a miliarda za předchozího stavu jsou jedno a totéž? A co za rok až tyto náklady nebudou? Ty (- byť ikdyby jen-) 2 miliardy co zbydou jsou nic?
hmmm
Jestli to není o tom, že těch 8 miliard bylo ve variantě, že platí každé auto nad 3,5t, jak se původně plánovalo. Zvýšením na 12t se při téměř stejných nákladech snižuje výběr a výrazně zhoršuje návratnost. Rozšířením na vybrané silnice první třídy se ta návratnost ještě zhorší.
Docela rád bych někde viděl přehled nákladů a výnosů se započtením ceny peněz.
Nevím co myslíš termínem "započtením ceny peněz" pokud tím myslíš různé úroky, nebo časové zhodnocení investice, tak to zde tak úplně neplatí protože stát nezaplatil při dokončení díla nic a firma bude dohodnutou cenu čerpat z vybraného mýtného. Čili stát žádné tyto prostředky nemá protože zatím neexistují, neboť ještě nebyly vybrány. Tato nevýkodnost je spíše na straně firmy, protože ONI své peníze ještě nemají a všechnu práci již odevzdali (až na přepojení motorgenerátorů na normální elektrickou síť) - i když i tam mohou dělat motorgenerátory zálohu. Prostě a jednoduše pokud chcete pošpinit minulou vládu ČSSD (i když ministr byl KDU-ČSL) tak toto je špatný příklad. Nicméně hledejte! Boj trvá a naděje umírá poslední!
Kapsch si nestěžuje.
Šimonovský taky ne.
Není kapsa jako Kapscha.
a ví i takový věci, že po šestý hodině večerní kamiony už nejezděj .. a že hned druhýho ledna je dopravní špička .. a že to na jedničkách bude nákladný, když je cena i splátky pevný. To by mě zajímalo, jestli se tomu starýmu panu Kapschovi omluví, až jí to někdy napřesrok dojde.
Dřevěná kráva nedojde nikam a nic jí. Vona chudák myslela, že je vod Novýho roku ve zprávách na Nově.
Že by v tom bylo nějaké kapšovné (možno psát i bez diakritiky)
V čem? V tom, že novináři píší, jak mýtné vydělává málo? Kapšovné určitě ne. Spíš nějaké autostrádovné :-)
když jsi tady ty tak jistě ano.
po 2 dnech provozu dělají závěry, jak to bude vypadat po 365 dnech provozu.
To je skutečně přízemní bulvární novinařina.
Z jiného článku - taky naLidovkách: Podle střízlivých odhadů se na mýtném letos vyberou minimálně tři miliardy korun, což představuje v průměru kolem deseti milionů za den. Na dálničních známkách pro kamiony stát utržil loni asi třikrát méně.
Takže nechápu, co je tohle za hysterický článek ? O odhadech kolem 8 miliard sice Šimonovský mluvil, ale šlo o odhady výnosů až za nějaký ten rok. I takhle stát na mýtném s největší pravděpodobností vybere víc, než dřív vybral za dálniční známky.
navíc je to jasný tři dny po spuštění a v roce 2012 se stejně bude přecházet na satelitní systém který může spoplatnit kamiony i kdyby jeli po polnačce.
Tak to mám otázku, kdo je za to zodpovědný?
Nikdo, jak už je v Česku zvykem. Ale mohu vám jedním slovem říct, kdo to zaplatí !