Nákladní dopravce Českých drah patří mezi nejvýnosnější části této státní společnosti - vydělal 663 milionů korun na trhu, kde si konkuruje s řadou soukromých dopravců.
Krach železniční superzakázky. České dráhy ruší drahý tendr na zabezpečení vlaků |
I proto ale musí stále investovat do svého vozového parku. Hlavním zdrojem peněz jsou pro ČD Cargo dluhopisy, celkem už si prostřednictvím těchto cenných papírů od věřitelů půjčila 4 miliardy korun. Naposledy si firma větší částku pořídila v úterý, kdy udala obligace za miliardu.
„Při emisi se společnosti podařilo získat na finančním trhu výborné emisní podmínky,“ zdůraznil mluvčí ČD Radek Joklík. Úrok činil 2,17 procenta a doba splatnosti je sedm let. Tyto podmínky odrážejí důvěru investorů, kteří si obligace pořídili. ČD Cargo pro ně představuje společnost se stabilní pozicí na trhu, která je opřena o důvěryhodného majitele – český stát.
Peníze firma použije především na placení přírůstků do vozového parku. ČD Cargo mimo jiné disponuje dvanácti novými lokomotivami Vectron od společnosti Siemens a počítá s deseti novými lokomotivami Traxx.
Firma loni přepravila 68,4 milionů tun zboží, což je ve srovnání s předešlým rokem o téměř 2,3 milionu tun více. S výjimkou černého uhlí a koksu zaznamenaly nárůst všechny komodity, nejvíce pak hnědé uhlí, dřevo a papírenské výrobky.