"Opravou" dojde o zásadní zhoršení užitných vlastností. Kdyby mohla ta auta současně plnit limity a mít požadované výkonové charakteristiky, nedělal by si VW trable s očůrávacím software. Pokud nyní tento SW deaktivuje a pošteluje motory tak, aby plnil limity i bez tohoto SW, zhorší tím výkony motorů. Poznáte to když budete chtít třeba při předjíždění zrychlit atp. To je oč tu běží a proč v USA platí VW jak mourovatý. Do USA totiž špinavé pracky NDRácké svazačky Angely nedosáhnou. Zato v Evropě může vyhrožovat uzavřením montoven ve Španělsku, ČR atd. takže nakonec to vyšumí.
Jourové narostl hřebínek, jakpak se asi angažuje v řešení imigrační krize. To je horší než nějaké emisní limity. Alespoň pro Evropu.
A téměř všechny vozy překračují papírové limity spotřeby paliva. I tím rostou emise, i když podvod výrobců na spotřebitele je významnější.
V Evropě můžou šitit jak chtějí. Tady nedostanou pokutu ani nemusí odškodnit zákazníky. Tak je to v pohodě.