• Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let
Obchodní řetězec Kaufland

Obchodní řetězec Kaufland | foto: Košík.cz

Premium

Doporučujeme

‚Nemartinské‘ mladé víno muselo pryč z obchodů. Inspekce na vyhlášku náhle upozornila po čtyřech letech

Ekonomika
  •   12:30

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Tisíce lahví s mladým vínem, tedy s prvním vínem z letošní sklizně, museli vinaři nahonem stáhnout z regálů řetězce Kaufland a některých dalších obchodníků. Vína, která nenesou označení Svatomartinské a lze je tedy prodávat hned po výrobě a dřív než na svátek svatého Martina, letos narazila na vyhlášku, která jejich prodej zpřísňuje.

Ta přitom platí už od roku 2017 a definuje pojem „mladé víno“ jako tradiční název. Vinaři však dosud netušili, že pokud tento výraz na lahvích použijí, nesmí takové mladé víno (na rozdíl od označení Svatomartinské) prodávat v kategorii zemské, ale musí jej nejprve zatřídit ve vyšší třídě jako jakostní – Chráněné označení původu (CHOP). Státní zemědělská a potravinářská inspekce na to upozornila až letos. A to až poté, co se mladá vína objevila v obchodech.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Miroslav Petr
  • Vybrali jsme pro Vás