Stihacka Gripen je z obchodniho hlediska disastr / v leteckem slovniku havarie / . Zatim, / za nejakych 20 let/ prodal Saab 26 letounu Gripen do Jihoafricke republiky, myslim 12 do Thaiska, a 14 pronajali do CR a 14 do Madarska, plus nesmyslna objednavka pro vlastni svedske letectvo , podrzte se, 204 letadel a to je uplny nesmysl. Svedske letectvo uz priznalo ze muze meximalne pouzit 100 Gripenu a i to je prilis hodne, takze tech zbyvajicich 104 Gripenu svedsti danovi poplatnici koupili na nic. A prave z techto 104 nepotrebnych letadel svedske letectvo pronajima stroje do CR a Madarska a uz proto mel byt pronajem pro CR daleko vyhodnejsi, protoze Svedove se potrebovali tech stihacek zbavit, a rozhodne vyhodnejsi, nez ta zlodejna, kterou tehdejsi ceske ministerstvo obrany a vlada CR / jedna velka korupcnicka banda / se Svedskem sjednali a vyplatili a namastili si u toho kapsy .
Zrovna pred tydnem oznamila Indie firme Saab, ze je vyradila z konkurzu na dodavku stihacek pro Indicke letectvo, coz byl jediny slusny zakaznik za posledni leta, v ktereho mohli v Saabu doufat , a to mohly Lidovky zminit, kdyz uz o Saabu pisi a kdyz CR je jeden z mala zakazniku, ktery si jejich predrazene stihacky pronajal , a za velice podivnych podminek. Existuje silne podezreni z korupce a pripad muzebyt jeste znovu otevren.
Vadi mi duch toho clanku, jak pry Saab/Gripen zachranuje malou firmu ve Slavkove. Neni to nahodou trochu jinak ?????, ze Saab se stihckami uplne vyhorel, a ted se zoufale snazi prevexlovat do vyroby trenazeru a slavkovska firma se mu vyborne hodi a ma mu v tom pomoci.
příspevek měl být zřejmě k
Mě se to jeví jako normální akvizice. Saab koupil fungující úspěšnou firmu s vlastní výrobním programem, aby ke Gripenu mohl nabídnout ucelený výcvikový simulační systém, který mu nejspíš chyběl a kterým by chtěl podpořit svoje prodeje.
našli dobrovolníci, kteří by oněch 1800kg nosnosti éroplánu odnosili na zádech.
vývoj stál několik miliard a kdo ho platil ????