To že tunelovat neumíme není žádná novinka, oni rakušené taky ne. Všechny významné tunely (mimo ty ražené tunelovacími stroji) razili italové. I v Americe!
Tunelovacích metod (mimo tunelovycí stroje) je víc. Všechny jsou "nové" použitím stříkaného betonu, kotev atd. Každá metoda má své klady a zápory. NRT je rychlá a bez technologických prodlev, ale MIMOŘÁDNĚ NEVHODNÁ DO NESOUDRŽNÝCH HORNIN ! První varování byly propady ve Stromovce. Toto varování a nejpozději první propad měly vést k okamžitému zastavení ražby a zásadní změně technologie. Vše se zatím obešlo bez mrtvých, ale to je jen šťastná náhoda. To se nemusí opakovat. Pokud nedojde ke změně technologie, budou i další propady a sesuvy následovat. A budou mrtví. Copak nemá nikdo z investorů a projektantů alespoň trochu soudnosti? Od dodavatele to nelze očekávat.
...bude do poloviny zasypán. Je to 300 metrů délky, 5.5 metrů do šířky, 6 metrů výšky, sice uzounké, ale koleje uvnitř, stálá teplota nad nulou, odvodněné, sice ne úplně optimální, ale má to slušné skladové parametry, stačí osadit vrata.
ve Stromovce se jím to stalo už taky několikrát! Asi to k tomu tunelování taky tak trochu patří, ne?
Na začátku. Při stanovení materiálových parametrů.
...na tema jak se nejaky tunel povedl? Vsecko co tu ctu jde shrnout rcenim: PO BITVE KAZDY GENERAL. Smutne ale je, ze vetsina zdejsich "generalu" nema o tunelarine ati tucha. Jeden pisatel ma ale pravdu, ze je zvlastni, ze vetsina havarek se stava ve dnech klidu (svatky, vikendy)... to asi aby byli pracovnici rovnou potrestani :)
Není po bitvě. Ta skončí, teprve až bude tunel hotový a spolehlivý.
se nezjistí ŽÁDNÝ VINÍK--- tak to vždy v Kocourkově probíhá, kdyby tunel pojistili betonovými oblouky-- nic by nespadlo. U nás v podniku když se něco přihodilo-- vzniklo rčení--- může za to Juřica. Tento nevinný pán totiž uklízel nádvoří a vůbec okolí podniku. Takže viníkem 3 milionové škody jest pan Juřica, že pánové ???
Důkladný geologický průzkum před samotnou stavbou tohoto vodorovného díla,případné injektáže na zpevnění nadloží,pomalejší pracovní postup a opatrnější používání těžké stavební techniky,kdo ví,snad by to pomohlo...
Inu,starý horník Francek Graca by asi řekl = kerysi cyp zase cosi dodupal....
že co občan naší země, to odborník na tunely...ne nadarmo se nám říká, že jsme národ tunelářů..
Ti odbornici tunelu studovali v Plzni:-))))))
U J a b ů n k o v a. . . Ježíšikriste. Co říct a neurazit?! Dělají to ty hovada tupé naschvál či co?!
Zkus taky někdy něco dělat. Uvidíš, jak snadno a kolik chyb vyrobíš i při velice jednoduché činnosti.