Tramvaj už byla testována od března na trasách plzeňského dopravního podniku. Oznámil to mediální zástupce firmy Miroslav Novák.
Nových 250 vozů se stane páteří tramvajové dopravy v Praze, kapacitně nahradí 500 starých vozidel T3, které tak z pražských kolejí postupně zmizí.
Škoda 15T dnes vyjela k hodinové jízdě z hostivařských dílen pražského dopravního podniku, kde byly nedávno zahájeny jeho technické a bezpečnostní prohlídky. "První testy prověří spotřebu elektřiny. Další zahrnují měření, jejichž cílem je prokázat schopnost řádně fungovat v běžném pražském provozu," uvedl Novák. Nové tramvaje budou jezdit nejprve bez cestujících.
Po úspěšných zkouškách obdrží prototypy potřebná osvědčení státních institucí, například Drážního úřadu.
První série 32 kusů má být vyrobena do konce prosince 2010. Tramvaje Škoda se budou sériově vyrábět a dodávat v letech 2010 až 2017, uvedl Novák.
Škoda 15TJednosměrná tříčlánková tramvaj pojme 61 sedících a 239 stojících cestujících. Je dlouhá 31,4 metru, široká 2,46 metru a výška vozu se sběračem je 3,6 m. Maximální dovolená rychlost, která je elektronicky omezena, je 60 kilometrů v hodině, vnitřní vybavení odpovídá požadavkům zákazníka. Autorem designu je architekt Patrik Kotas. |
Plzeňská Škoda Transportation dodala Praze rovněž tramvaje typu 14T, zvané Porsche. Těm ale pražský dopravní podnik počátkem roku jízdu na některých tratích zakázal. Důvodem pro zákaz byl špatný stav tramvajových kolejí v Praze, k jehož zhoršování tento typ tramvají údajně přispíval. Výrobce tramvají to odmítl.
Šéf Dopravní cesty tramvaje pražského dopravního podniku Jan Šurovský v lednu uvedl, že neotočné podvozky tramvají 14T brousí v obloucích kolejnice a jejich vozy jsou velmi těžké. "Nikdo to nikdy neprokázal. Jsou to jen domněnky a osobní úvahy některých lidí," řekl v lednu ředitel úseku realizace Marek Herbst.