Geologicky víme o Praze téměř vše. Metro D bude mít ale největší problém u Botiče, říká odborník |
Sedačky typu Revo vyrábí italská firma Ruspa, která dodává sedačky i do jiných dopravních prostředků. S ohledem na uspořádání vlaku se nové sedačky pro pražské metro musely mírně upravit. Jsou nainstalovány ve dvojím provedení. V přední části vozu jsou použita příčná sedadla bez madla na opěradle a v zadní části pak sedadla s madly. Informaci zveřejnil Pražský dopravní podnik na svém Twitteru.
V soupravě s číslem 4147-4148 se spolu se sedačkami Revo testují i další typy laminátových sedaček. „Pro veřejnost je samozřejmě lepší, když mají možnost vyzkoušet více variant sedaček v jednom vlaku, včetně těch původních,“ uvedl Jaroslav Kristen, vedoucí jednotky Správa vozidel Metro.
Zkušební provoz bude trvat rok, vítěze testu nasadí dopravní podnik do všech třiapadesáti souprav typu M1. Výměna sedaček u všech vlaků potrvá čtyři až pět let, poté by měla sedadla cestujícím sloužit dalších dvacet let.
Nové sedačky jsou z plastu, takže odpadne náročná a drahá údržba. Plastové sedačky, na rozdíl od těch čalouněných, není třeba odesílat výrobci k chemickému čištění, případně k opravě či výměně v případě poškození nebo degradaci materiálu.