Zájemci mohou podávat nabídky dopravnímu podniku v následujících 60 dnech. První úsek linky D má propojit Písnici s Pankrácí a má mít osm stanic. Celkové náklady se odhadují na 57 miliard korun.
Dopravní podnik začne na začátku roku razit štoly pro metro D na Pankráci. Nejprve vznikne metro směrem do Písnice |
Smlouvu s vítězem tendru plánuje podnik podepsat do konce června 2020. Stavbu chce potom zahájit letos v létě. Vybraná firma vyrazí a postaví stanici Pankrác, která bude přestupní a spojí linky C a D. Vybuduje také stanici Olbrachtova a tunely mezi oběma stanicemi. Součástí bude rovněž osazení veškeré elektroinstalace, kolejí, výtahů, eskalátorů a další dopravní infrastruktury.
Délka stavby je podle DPP dána složitými geologickými podmínkami a nutností vést tunely v blízkosti stávající linky C, někde budou obě trasy dělit pouze čtyři metry.
Metro bude moci jezdit bez strojvůdců, schválil Senát. Praha plánuje automatický provoz na ‚déčku‘ |
Podnik loni zahájil na Pankráci geologický průzkum nutný pro stavbu metra. Průzkum je na Pankráci na čtyřech místech. Ve dvou lokalitách by měl skončit v létě letošního roku a ve dvou bude pokračovat do léta roku 2021.
V první fázi vznikne trasa mezi Pankráci, Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru. Investorem stavby bude DPP.