a nikoli i jinde v Evropě, tak je to ta největší pitomost, kterou můžeme udělat. Likvidovat si svou konkurenceschopnost zdražováním přepravy zboží, když naopak všechny rozvinuté asijské ekonomiky dopravu zboží, především pro export, dotují a podporují, to může jen tlupa idiotů, která si nevidí na špičku nosu. Pro mezinárodní přepravce nebude problém, se tomu našemu předraženému kousku země velikosti mušince vyhnout, a nám zůstanou oči pro pláč.
Svou neschopnost zabránit jízdě přetížených kamionů a výstavbě nejdražších dopravních staveb na světě, si vláda neschopných, nebo všehoschopných, nechá opět zaplatit od nás všech, a rakouská, donedávna bezvýznamná rodinná firma, se bude za naše peníze kapschovat.
celý ten byznys okolo kamionů je třeba rozleptat a donutit přemýšlet jinak.Část na železnice(jako třeba v Itálii nebo Německu)ať si na sebe vydělají - v noci koleje hodně zahálí.A také mnoho komodit je třeba znovunajít doma,ať se UE staví na hlavu nebo ne,a ne dovážet každý brambor ze Španělska.Dovežené jahody a pod.stejně nikomu nechutnají.A že je lidé kupují - setrvačnost konzumního života.A na závěr k silnicím - když ubudou kamiony na silnicích je to jenom dobře - jednak déle vydrží a jednak se trochu ostrouhá procento lidí,kteří se živí překupničinou a rozumařením a možná začnou dělat něco užitečnějšího...ale možná také ne a utečou do Bulharska.
Silniční loby je (byla?) silnější nežli loby železniční. Důsledky vnímají všichni automobilisté. Každé městečko má nádraží a to je napojeno na železniční síť.
Stačí se zamyslet a respektovat ideu "trvale udržitelného rozvoje". Viz třeba Německo a globální firma SIEMENS.
miliardy BY měly jít na oprvu silnic... no v praxi jsou z větší části do kapes dodavatele (kapsch) a ze zbývající almužny se hradí lajdácká práce silničářů kteří neručí absolutně za nic a výtluky opravují stylem za týden můžem zase přijet bude další kšeft...
Kamioňáci zničí ještě i zbytek provozuschopných silnic II. a III. třídy.
To ničí i tak, ale pokud budou muset platit ui zde, tak sevrátí na přímější a kratší trasy.
Je sice pěkné, že kamiony budou platit mýtné za ničení silnic a dálnic, ale stejně to nakonec zaplatíme my všichni na dražším zboží, kam se promítnou náklady, tedy i to mýtné. Ještě by mne i zajímalo, kam jdou peníze z mýtného, případně i z pokut atd. Nemělo by to jít do zlepšení kvality silnic? Místo toho to v terénu vypadá často jako na tankodromu ...