130 let

Diskuze

Příští rok se zpoplatní všechny silnice první třídy

Od poloviny příštího roku se bude mýtné platit na všech silnicích první třídy, zpoplatněny budou také stovky kilometrů druhých tříd a několik úseků silnic třetí třídy. Podle náměstka ministra dopravy Martina Sýkory přinese rozšíření systému státu miliardy korun, nepřesáhne však výnos za mýtné z dálnic a rychlostních silnic, který vloni činil 6,6 miliardy korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RH

R. Houška

11. 3. 2011 12:25
Za předpokladu, že to bude zavedeno pouze u nás,

a nikoli i jinde v Evropě, tak je to ta největší pitomost, kterou můžeme udělat. Likvidovat si svou konkurenceschopnost zdražováním přepravy zboží, když naopak všechny rozvinuté asijské ekonomiky dopravu zboží, především pro export, dotují a podporují, to může jen tlupa idiotů, která si nevidí na špičku nosu. Pro mezinárodní přepravce nebude problém, se tomu našemu předraženému kousku země velikosti mušince vyhnout, a nám zůstanou oči pro pláč.

Svou neschopnost zabránit jízdě přetížených kamionů a výstavbě nejdražších dopravních staveb na světě, si vláda neschopných, nebo všehoschopných, nechá opět zaplatit od nás všech, a rakouská, donedávna bezvýznamná rodinná firma, se bude za naše peníze kapschovat.

0 0
možnosti
VV

v. vlach

11. 3. 2011 11:50
S tím já souhlasím,

celý ten byznys okolo kamionů je třeba rozleptat a donutit přemýšlet jinak.Část na železnice(jako třeba v Itálii nebo Německu)ať si na sebe vydělají - v noci koleje hodně zahálí.A také mnoho komodit je třeba znovunajít doma,ať se UE staví na hlavu nebo ne,a ne dovážet každý brambor ze Španělska.Dovežené jahody a pod.stejně nikomu nechutnají.A že je lidé kupují - setrvačnost konzumního života.A na závěr k silnicím - když ubudou kamiony na silnicích je to jenom dobře - jednak déle vydrží a jednak se trochu ostrouhá procento lidí,kteří se živí překupničinou a rozumařením a možná začnou dělat něco užitečnějšího...ale možná také ne a utečou do Bulharska.

0 0
možnosti
PF

P. Fiala

11. 3. 2011 10:40
Vládní koncepce dopravy v ČR

Silniční loby je (byla?) silnější nežli loby železniční. Důsledky vnímají všichni automobilisté. Každé městečko má nádraží a to je napojeno na železniční síť.

Stačí se zamyslet  a respektovat ideu "trvale udržitelného rozvoje". Viz třeba Německo a globální firma SIEMENS.

0 0
možnosti
SJ

S. Jindřich

11. 3. 2011 10:05
kouzelná fráze v článku

miliardy BY měly jít na oprvu silnic... no v praxi jsou z větší části do kapes dodavatele (kapsch) a ze zbývající almužny se hradí lajdácká práce silničářů kteří neručí absolutně za nic a výtluky opravují stylem za týden můžem zase přijet bude další kšeft...

0 0
možnosti
FD

F. Doušek

11. 3. 2011 9:53
co z toho plyne?

Kamioňáci zničí ještě i zbytek provozuschopných silnic II. a III. třídy.

0 0
možnosti

J. MVDr. Čížek

11. 3. 2011 11:54
Re: co z toho plyne?

To ničí i tak, ale pokud budou muset platit ui zde, tak sevrátí na přímější a kratší trasy.

0 0
možnosti

J. MVDr. Čížek

11. 3. 2011 9:12
Mýtné

Je sice pěkné, že kamiony budou platit mýtné za ničení silnic a dálnic, ale stejně to nakonec zaplatíme my všichni na dražším zboží, kam se promítnou náklady, tedy i to mýtné. Ještě by mne i zajímalo, kam jdou peníze z mýtného, případně i z pokut atd. Nemělo by to jít do zlepšení kvality silnic? Místo toho to v terénu vypadá často jako na tankodromu ...

0 0
možnosti