Popravdě ono by nebylo až tak složité udělat pomůcky na měření. Až tak jednoduché, že mne napadá, že to už určitě musí v autech být. Už nyní máme v autech řídící jednotky - relativně dost složité procesory. Pro to by neměl být problém dát k trysce paliva třeba ultrazvukový průtokoměr. Není ani velký ani extrémně drahý ( http://www.eesiflo.com/products/eesiflo_tg11_01.html ). Potom jen napojit výstup dat z průtokoměru na palubní počítač a porovnávat s ujetými kilometry rychlostí, vektorem předních kol, teplotou ze senzoru. U aut s větším displej to pak může klidně i ukázat graf závislosti spálené nafty na vzdálenost, či čas jízdy. To by nebyl špatný nápad. Hm. Hm. Proč to není a napadá to mne, studenta sociologie?
Vezme se v úvahu výrobcem udávaná spotřeba v litrech/100km, k této hodnotě se připočte 1 a máme zhruba skutečnou spotřebu hospodárně jezdícího řidiče menšího automobilu. Udává-li na př výrobce spotřebu 4l/100km, pak bychom se měli vejit do spotřeby 5l/100km :-))
Jo, asi tak. V létě to kolikrát stlačím i na rozdíl 0,5.
Proto také nakupuji palivo v zahraničí, kde je výrazně levnější. Chtějí moc, tak dostanou "šrapnel" :-((