Posledním počinem je Budějovickým Budvarem právě představené čtyřicetistupňové „přemrazením“ vzniklé pivo B:Cryo s obsahem 21 procent alkoholu.
Rarita, která nemá v Česku obdoby, je určena lidem, kterým není líto 300 korun za speciální čepování z 1,5 litrové plastové lahve.
ČTĚTE TAKÉ: |
„Nečekáme žádný masivní prodej, jde spíš o pivo pro znalce nebo lidi, kteří chtějí zkusit něco nového,“ říká mluvčí Budvaru Petr Samec.
Konkurenti už ale prodávají mnohonásobně větší objemy hořkých, tedy více chmelených piv. Příkladem je třeba zastudena chmelený ležák rakovnického Bakaláře či nedávná novinka přerovského Zubra - čtyřikrát chmelená jedenáctka. Rostou i prodeje extra hořké dvanáctky nošovického Radegastu.
Prodej radlerů v tuzemsku rostl sice raketově, ale jen krátce. Ani hořké pivo podle lidí z branže zřejmě příliš nevylepší loňskou průměrnou spotřebu 144 litrů na hlavu.
„Podobné inovace mohou alespoň zpomalit pokles,“ soudí výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Vladimír Balach.