130 let
Originál Kodexu Gigas vznikl pravděpodobně začátkem 13. století. Jeho přesná kopie bude patřit mezi taháky veletrhu.

Originál Kodexu Gigas vznikl pravděpodobně začátkem 13. století. Jeho přesná kopie bude patřit mezi taháky veletrhu. | foto: Reprofoto

Reklama Polygraf představí kopii Ďáblovy bible

Média
  •   0:03
Mezi největší lákadla letošního sedmnáctého ročníku veletrhu reklamních služeb, marketingu a médií Reklama Polygraf se zařadí přesná kopie středověkého Kodexu Gigas, zvaného Ďáblova bible (podle vyobrazení ďábla), a kopie dalšího středověkého díla, Katalánského atlasu.

Dvoudenní veletrh začíná zítra v Průmyslovém paláci na pražském Výstavišti. LN to sdělila Monika Hrubalová z pořádající firmy M. I. P. Group.

"Obě kopie středověkých knih, které vyrobila olomoucká firma Grapo, se stanou součástí jedné z novinek letošního ročníku, a to speciální galerie s podtitulem reklamní technologie a výtvarné umění – soužití v nových souvislostech," řekla LN Monika Hrubalová. "Nápad mi ležel v hlavě několik let, ale zrealizovat se ho podařilo až letos. Chceme ukázat, že reklama není jediný obor, kde se dají například technologie velkoplošného tisku využít, ale že mohou sloužit i v umění a designu. Například řada uměleckých fotografů a malířů dnes tiskne své snímky a obrazy na moderních digitálních tiskových strojích."

V galerii budou vystaveny například fotografie Jindřicha Šteita nebo obrazy Pavla Vavryse a Pavla Formana, vytištěné digitální technologií. Největší pozornost však budou pravděpodobně budit kopie středověkých knih. "Kopie Kodexu Gigas je rozměrem, hmotností i přesností nerozpoznatelná od originálu. Kopie Katalánského atlasu zase umožňuje porovnat přesnost historických map z roku 1375 se současnými, protože je vytištěna na sklo a za ni je natištěna současná mapa. Díky tomu vidíte, že přesností se středověcí kartografové nijak nelišili od těch dnešních."

Další novinkou letošního ročníku výstavy bude soutěž v polepu aut, která se uskuteční ve středu 24. března v levém křídle Průmyslového paláce. "Smyslem soutěže je ukázat dovednost a zručnost lidí, kteří se polepům aut věnují. V prvním ročníku budou soutěžit čtyři firmy, které budou mít k dispozici čtyři stejné fabie a pět hodin na to je polepit. Hodnotit se bude rychlost a kvalita práce, tedy kolik toho stihnou za pět hodin polepit a jak dobře. Jejich práci bude hodnotit pětičlenná porota, kterou tvoří lektoři polepování ze zahraničí a šéfredaktor časopisu Sign."

Veletrhu se podle Hrubalové letos zúčastní 269 přímých vystavovatelů, z toho devatenáct zahraničních celkem z deseti zemí světa.

Autor: Jaroslav Krupka