To že opravují trať aspoň na 100 km / hod, je snad logické, jak má dráha konkurovat autům když pojede pomaleji. Záměr je vlády je přilákat na vlak více cestujících a odlehčit silniční dopravě, Jančura nabízí vyšší komfort a je třeba také zvýšit rychlost na trati jinak tam ty lidi nenalákají. Je to vidět např. ve Francii kde TGV vytlačila i leteckou dopravu. U nás např. mezi Prahou a Ostravou vlak konkuruje automobilové dopravě celkem s úspěchem, nakonec i president raději jede vlakem než by se kodrcal po dálnici.
Opět novinářská polopravda.
Jančura opravdu nabídl nižší cenu. Ale jen v přepočtu na vlakokilometr. Celkově mu ale zaplatí slovenský stát na dotacích více, než platil předtím ZSSK, protože od Jančury najednou požaduje více vlaků.
Jakou by nabídly ZSSK cenu na vlakokilometr za tento vyšší počet spojů, nikdo neví, protože se jich nikdo neptal. Klidně by mohla být stejná nebo nižší než Jančura (protože existují fixní náklady).
Máte pravdu, na druhou stranu jsou nesrovnatelné standardy služeb a volby časových poloh vlaků, které neurčují jen úředníci.