130 let
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Reuters

Služba AdWords od Google není podle Francie transparentní

Média
  •   14:38
Francouzský protimonopolní úřad obvinil americký internetový vyhledávač Google z nedostatku transparentnosti jeho klíčové reklamní služby AdWords. Úřad dnes uvedl, že firmě nařídil objasnit podmínky služby během čtyř měsíců. Podnik ale věří, že výsledek šetření pro něj vyzní příznivě.

Úřad začal situaci prověřovat na základě únorové stížnosti francouzské služby Navx, která poskytuje GPS a datové služby pro takzvané chytré mobilní telefony. Podle ní zneužil světově největší internetový vyhledávač svou dominantní pozici, když jí zablokoval účet pro AdWords.

"Google zavedl ve své službě AdWords zásady o obsahu způsobem, který postrádá objektivitu a transparentnost," uvedl francouzský regulátor. Výsledkem je podle něj diskriminační přístup k dodavatelům kamerových databází. Placené vyhledávání AdWords představuje jádro reklamního podnikání Googlu na webu.

Navx dodala, že se chování Googlu okamžitě odrazilo v jejích příjmech a výrazně poznamenalo i její růstový potenciál. Google ale věří, že závěrečný nález úřadu vyzní v jeho prospěch. Podle mluvčího společnosti francouzské úřady uznávají její právo stanovit jasná pravidla pro obsah, aby se zaručila adekvátnost reklam.

Protimonopolní úřad nařídil společnostem Google Ireland a Google, aby během čtyř měsíců objasnily rozsah a dopad podmínek AdWords. Zároveň nařídil, aby se účet AdWords firmy Navx obnovil do pěti dnů, napsala agentura Reuters.

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás