• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let
Ulice, seriál televize Nova

Ulice, seriál televize Nova | foto: TV Nova

Součástí televizních filmů a seriálů budou zřejmě reklamy na výrobky

Média
  •   11:04
V televizních filmech a seriálech by se brzy mohly objevovat výrobky konkrétních značek jako reklama, takzvaný product placement. Počítá s tím novela zákona o audiovizuálních mediálních službách, která postoupila do třetího čtení. Jde o směrnici Evropské unie, kterou Česká republika musí přijmout do prosince.

Pokud bude nová služba schválena, mohly by se konkrétní výrobky objevovat jako přirozená součást děje ve filmech i seriálech. Divák by na tuto formu reklamy měl být upozorněn v titulcích. Výjimku v propagaci tvoří tabákové výrobky a léky na předpis. Reklama také nesmí být v pořadech pro děti.

Školský výbor k novele přijal pozměňovací návrh, díky kterému by podnikatelé ušetřili při placení rozhlasových a televizních poplatků. "Došlo k dohodě České televize, Českého rozhlasu a mobilních operátorů v tom smyslu, že pokud má podnikatel více než jeden mobil, který může přenášet rozhlas nebo televizní vysílání, tak bude platit daně a poplatky jenom za jeden, jako v případě rodiny, která také platí za jeden rozhlas a televizi," řekl zpravodaj zákona Petr Bratský (ODS).

Norma se věnuje také vysílání na internetu. Pro něj by měla platit stejná pravidla, jaká platí nyní pro televize. Podle EU proto, aby televizní vysílání nebylo proti zatím neregulovanému videu na webu v nevýhodě a aby i na internetu byli spotřebitelé chráněni.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která dohlíží na televize a rádia, začne sledovat a regulovat i video na internetu. Při rozhodování by ale měla přihlížet k verdiktům komise, kterou si weboví vydavatelé ustavili.

Autor: ČTK