130 let
Stodolní ráno

Stodolní ráno | foto: Jiří Peňás, Lidové noviny

Stodolní ulice v Ostravě je nejmódnější turistický cíl v Česku

Ekonomika
  •   13:48
PRAHA - Nejmódnějším turistickým cílem v Česku se za posledních 17 let stala jižní Morava a Stodolní ulice v Ostravě. Vyplývá to z výsledků soutěže o nejlepší turistické počiny, kterévyhlásila státní agentura na podporu cestovního ruchu CzechTourism. Za nejromantičtější místo považuje odborná porota zámek Hluboká nad Vltavou, nejmagičtějším městem je Český Krumlov.

Nejlepším turistickým produktem je liberecké zábavní centrum Babylon, nejlépe obnoveným turistickým objektem jsou pražské Sovovy mlýny, doplnil Pavel Klicpera s oddělení marketingu agentury. Nejekologičtějším regionem je Šumava, nejunikátnější budovou pražský Tančící dům, oceněn byl i zámek Zbiroh a centrum Prahy.

Slavnostně chce CzechTourism všechny výsledky vyhlásit na festivalu ve Špindlerově Mlýně, který se uskuteční v rámci kampaně "Česká republika - to letí!". Klicpera proto nesdělil vítěze hlavních cen, jako je osobnost cestovního ruchu nebo cena Grand Prix napříč kategoriemi.

Stodolní ulice

Festival, jehož součástí bude i prezentace regionální kuchyně a vystoupení umělců, má mimo jiné připomenout 17 let existence CzechTourismu, mluvčí agentury Filip Remenec zaokrouhlil "nekulatá" léta na "kulatých" 6000 dní.

Mediální kampaň "Česká republika - to letí!" je dosud největší kampaní na podporu domácího cestovního ruchu, agentura na ní vyčlenila zhruba 70 milionů korun. Festival se uskuteční v pátek a v sobotu 18. a 19. června, CzechTourism za něj zaplatí dva miliony korun, zbytek dají sponzoři.

Autor: ČTK