Generali lže: Zákon je formulován jasně - cestovka zkrachuje, pojišťovna platí. Detaily smluvních ujednání mezi pojišťovnou a cestovkou nemusí klienty zajímat. Pojišťovna má nejenom právo, ale dokonce fakticky i povinnost se zajímat, jestli cestovka neprodává zájezdy nad rámec sjednané výše krytí. Konkrétně bych upozornil na odstavec 3 paragrafu 7 zákona 159/99:
"Pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši v případě, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné. Pojišťovna je však v tomto případě oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři."
Čili legislativně je situace natolik jasná, že lidem stačí vzít příslušné doklady a jednoduše u soudu požádat o platební rozkaz, nemusí ani dojít k žádnému velkému líčení. S tim pak na ty parchanty můžou rovnou poslat exekutora, aspoň si jednou taky vyzkouší, jaké to je.
Je krasne jak se generali vymlouva na chybu v zakone misto aby zaplatila skody tak se vyhyba s touhle Svi....skou pojistovnou jsem mel vzdy problemi,.. pri povodnich v Praze nezaplatila i kdyz jsem mel obchod pojisten dale pri bouracce ani havarijni proste horsi pojistovna neni! Byt klientem zkrachovale cestovky tak ji zaluji! A diskuzi na idnes ani cist nemuzu tam snad pisi akcionari ty zlodejsky pojistovny tady na lidovkach se jim asi nechce platit za sms registracni!
médií masíruje jak je to jednoduché prověřit si zda je CK pojištěná a tak získat jistotu. A jak je vidět je to všechno ku hounu.
Stát je v tomto nevinně. Generali lže a doufá, že jí to projde, ale žádná chyba v tomhle zákoně není (nebo možná ano, ale ne ta, kterou tvrdí pojišťovna).
aneb příliš složitá a podrobná legislativa.
Jako kdyby nestačilo napsat, že pojišťovna proplatí všechny oprávněné nároky. Výši pojistného ať si stanoví podle toho.
Ten zákon není až tak složitý (lze najít například na http://www.accka.cz/article.asp?article_id=24" target="_blank" rel="nofollow">http://www.accka.cz/article.asp?article_id=24 ). A je to přsně, jak píšete - pojišťovna platí vždy celou částku. A má právo kdykoliv chtít po CK doklady, na základě kterých si může ověřit, jestli jí ta kancelář nelhala o výši svých závazků.
Tento exot, žijící ze slávy svého otce, už zadrbal kde co....
Benda nic moc, ale tohle je systémová chyba příliš detailního právního řádu.
to je hezké.Ne, co je české to stojí za h...o a to platí nejen u cestovek.
Ale co se týče pojišťovny Generali zakáztal bych jí činnost v této republice ! A to nejenom díky této kauze . Vždy najdopu nějaké kličky jak vám nevyplatit to co jste si sjednali !
presne ale na to tahle pojistovna doplati sama ja bych si u ni nepojistil ani krysu.
Proč tedy nežalovat stát za to, že legislativa neodpovídá evropské směrnici ? Jak to, že prostý zákazník nemá šanci ověřit, zda cestovka splňuje výši pojistného? Proč příslušné instituce nechají takovou cestovku nabízet zájezdy ?
Ale samozřejmě, že zákazník takovou možnost má. Prostý ještě neznamená hloupý.