Pokud výrobce elektroauta neuvede kolik jeho baterie vydrží vybití a nabití, jinýmy slovy kolik auto najezdí na jedno zničení baterie a její cenu, tak takové zprávy nejsou ekonomicky použitelné a může jít jen o podvodnou reklamu. Co pam pomůže nabíjení nočním proudem, když nová baterie bude stát třeba sto tisíc.
Mně jako technikovi není úplně jasné, proč nelze postavit elektromobil s cenou např. do 200 tis. Kč a dojezdem třeba 300 km. Elektromobil je výrobně mnohem jednodušší a běžná technologie je dobře známá. Akumulátory tvoří sice třetinu až polovinu ceny, ale je možné si je třeba pronajímat. Na dálkové cesty stejně nemá automobil budoucnost. Lépe je použit vysokorychlostní vlaky. Tak já vidím budoucnost. A pak ještě v autonomních elektrárnách pro domácnost, bez napojení na vnější sítě. Jednu takovou mám již doma. Žádná velká věda a na běžnou spotřebu plně vyhovující. Je ale nutné mít i doma více zdrojový mix, s žádnou fotovoltaikou nevystačíte celý rok.
Vy by jste pronajimal akumulatory? Kdyz jejich zivotnost je jen par let? U notebooku je pouze neprijemne, kdyz po 2 letech vydrzi pul hodiny misto tri hodin, ale u auta je to katastrofa..
Jako rozvážkové vozidlo v centru velkoměsta nebo další extra sportovní hračka pro milionáře elktroauto smysl má.
Nic proti.
Reálnější je masový rozvoj elektroskůtrů. U nich krátký dojezd nevadí. V CR je ale špatné chladné klima.
To mi pripomnelo basnicku Zabijacka ze Spejbla a Kasparka.. Tam taky lakaji na jitrnicky a jelitka a posledni sloka zni "vseho dost miti budem, jen co veprika sezenem".
V tomto pripade by to bylo, ".. jen co novou baterii vyvinem"
A doplnil bych: a nove uhelne elektrarny postavime a nove draty natahame. Milion elektromobilu, to je slusny prirustek odberu elektriky k nabijeni. A tady se mluvi o 3 az 5 milionech behem par let. Nebo to zakaznici vyresi tak jako v Cine ted. Budou to elektromobily, ale s privesnym vozikem s elektrocentralou ... na benzin.